OffNews.bg

За Тъмната кула на Стивън Кинг или за Черната сила на Левски да дадем по 15 лева?

Цените на билетите за мачовете на неубедителния на терена столичен гранд Левски неведнъж са пораждали спорове. E, сега отново се случи. Първенството още не е набрало скорост, а от "Герена" очевидно са заковали твърде висока цена на пропуските за мачовете от Първа лига.

15 лева за феновете, които да гледат мачове Витоша Бистрица и Дунав? Нищо против отборите, но това не е сериозно. После нямало публика, ами няма и да има през този сезон, освен ако изведнъж "сините" не покажат някаква уникална игра и много силни резултати. Всички знаем какъв е нрава на българина - дай му да мине тънко. Към това трябва да се стреми ръководството на Левски. Цената на билетите да спадне за сметка на увеличаващият се брой публика. Това е начинът, друг вариант няма. 

Има и друг проблем. След последния резил на Левски срещу Сливнишки герой (1:3) в сряда, на трибуните на "Герена" след мача отново се чуха до болка познатите лафове, като: "Какво като беше безплатен входът? Тия вече пари да ми дадат, няма да отида да ги гледам пак". 

Да, естествено, че който истински обича Левски ще подкрепи тима на сърцето си каквото и да е моментното му състояние. Но все пак финансовият проблем е налице. Всички имаме в обкръжението си по един приятел, който вечно е без пари, нали? Лошото е, че такива като него има много, а те също искат да видят любимия си клуб.

Сега да погледнем тези, които могат да си позволят веднъж на две седмици да извадят по 45 лева, за да заведат жената и детето на един мач (средностатистическият българин). Но защо да ги дават тези пари точно там? С тази сума те могат да отидат на кино, където ще има климатик и ще бъде закрито - няма нито да ги вали дъжд, нито да ги пече слънце. Отгоре на всичко за тези пари ще могат да си вземат пуканки и нещо за пиене. Само за пример с 45 лева трима души може да си гледате като цар кинохита "Тъмната кула" в някой от моловете, вместо да ви пече на трибуната без козирка и да се ядосвате на пропуските на "Черната сила" Мапуку.

Колко други разтоварващи неща могат да се направят с тези пари? За 45 лева мъжете могат да заведат в зоопарка 5-членното си семейство, та дори и тъщата ще могат да вземат. Тези, които са ергени сами могат да сметнат за 15 лева колко порции картофи и бира могат да си вземат в уютната квартална кръчма с приятната компания на близките си приятели. Заклетите пушачи вече знаят колко кутии с цигари са това.

Все пак, ясно е, че са тежки времена за "сините", ръководството вероятно всеки ден умува какво да се подобри в тима, как да закърпят бюджета и куп други неща, които ние няма как да знаем. Но почти сигурно е, че ако цените са по-ниски, хората ще се увеличат. Ако феновете наистина държат на отбора, те ще се върнат, но само при условие, че не се налага да бъркат дълбоко в джоба. Такъв ни е характерът. Тук всички ще се сетят за английските фенове, които ще си продадат единия бъбрек, само и само да отидат на стадиона, но ние сме българи, ние сме различни. 

Всеки по-възрастен ще каже, че едно време е влизал на стадиона за лев-два. От години е ясно, че този маркетингов трик, който с "ретро" продуктите си гъделичка носталгията на хората върши работа. Нека се намалят цените на билетите, нека футболистите заиграят по онзи "ретро" начин, по който феновете искат да ги видят.

Тогава вече може да се сложат едни средностатистически цени, които обаче да задоволят жаждата на привържениците за хубав футбол и силни емоции, а и както добре знаем, на 1/4-финал за Лига Европа, или за мач от груповата фаза на Шампионската лига всеки запалянко се "прежалва" и развързва кесията.