OffNews.bg

В София - нови билбордове и нов облик на Женския пазар

Резултатите от конкурса за билбордовете в София върху общински терени ще бъдат обявени следващата седмица, съобщи днес председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков. Опитите на Столичната община да въведе ред в поставянето на външна реклама в града датират от 2006 г. и това ще е първият успешно проведен конкурс. Той беше обявен май 2011 г. и отново беше обжалван от 7-8 рекламни агенции. Всички дела са спечелени от Столичната община, каза Герджиков. Конкурсите бяха два - за рекламни елементи до 4 кв.м и за билбордовете от 12 кв.м. Другата седмица ще излязат резултатите за големите рекламни пана, които ще са около 500 върху общинските терени (в момента са 800). Скоро след това ще бъде обявен и резултата от конкурса за по-малките реклами в града, които също са около 500, обеща Герджиков. Фирмите ще сключат 10-годишни договори. Дългоочакваният конкурс за рекламата в София цели да се сложи ред в поставянето на билбордове и да се увеличат приходите от това перо. През последните пет години общината получаваше едва около 2 млн. лв. от външна реклама. Опитите да се проведе конкурс непрекъснато срещаха отпор от страна на рекламните агенции. По новите договори се очаква кметството да получава минимум 6 млн. лв. на година от реклама. Избран е и проектант за новата визия на пространството около Женския пазар в София, съобщи председателят на общинската стопанска комисия Николай Стойнев. Конкурсът е спечелен от "Серафим архитекти", които ще получат 159 хил. лв. за проекта си. Пространството около женския пазар обаче ще има нов облик най-рано следващата есен, защото след изработването на проекта за нова визия предстоят конкурси за изпълнител.