Парламентът забрани шумните реклами
Край на силните реклами, които дразнят слуха. Това реши парламентът, след като в петък прие промени в Закона за защита на потребителите.
Измененията бяха предложени от депутата на „Коалиция за България“ Захари Георгиев.
Те целят да регламентират допустими норми за звука на търговските съобщения, които телевизиите и радиото излъчват.
Според „Коалиция за България“ текстовете са необходими, за да ще защитят спокойствието и дори здравето на слушателите и зрителите.
Идеята за край на крещящите реклами бе дадена още в средата на октомври 2012 г. Няколко месеца обаче комисиите в парламента спореха дали да приемат регламент за звука на търговските съобщения или въпросът трябва да остане в сферата на медийната саморегулация.
На 6 февруари телевизии, рекламодатели и рекламни агенции подписаха документа в знак на добра воля да не се злоупотребява със силата на звука в рекламните паузи.
В крайна сметка обаче парламентът реши да задължи бранша с определени параметри.
„Защо да си правим експеримент с потребителите? Защо да ги подлагаме още време на неудобство, за да видим дали медиите ще успеят да се саморегулират“, настоя вносителят на промените Захари Георгиев.
Приетите промени в Закона за защита на потребителите засягат и пакетите, предлагани от кабелните телевизионни оператори.
Според досегашния регламент различните пакети за потребителите се определят на базата на брой канали, като операторът по всяко време може да променя програмната схема и да заменя едни канали с други. Депутатите решиха, че това ощетява гражданите и клиентите трябва да бъдат уведомявани и да се съгласяват изрично с всяка промяна в пакетите им.