OffNews.bg

Как "Юнион Ивкони" заряза пътници да нощуват на гарата в Пловдив


Пътници са били принудени да нощуват на гара в Пловдив, след като превозвачът не осигурил автобус, а микробус по линията Пловдив-Пазарджик и отказал да качи всички чакащи. След жалба на потърпевш от фирмата - "Юнион Ивкони" - му  отговарят с иронично писмо. Договорът за обслужване на линията е сключен от община Пазарджик. OFFNews потърси общината за коментар, но оттам се въздържаха от коментар, а само ни препратиха кореспонденцията между двете страни с препоръката да се запознаем внимателно с нея.

Случката е от 8 август 2013 г., когато един от потърпевшите - Бойко Бонев - трябва да се прибере от Пловдив в Пазарджик.

"Тази вечер трябваше да се прибера от Пловдив за Пазарджик с майка ми с автобуса в 21 часа от автогара Юг. Бях се осведомил, че има такъв автобус от разписанието. Виждайки двадесетина човека, останах с впечатлението, че предстои спокойно пътуване с автобус към Пазарджик. Малко преди 21 часа дойде един микробус, бял "Форд транзит" без означителни табели на превозвач и ни каза да се качим. Естествено по-силните се качиха първи. Шофьорът не пожела да качава останалите, защото така му било наредено", пише Бонев в жалбата си до общината.

По телефона от собственика на автогарата "Хеброс Бус" мъжът разбира, че възложител на обществения превоз по линията е община Пазарджик и че тя е платила. 

"Общината е платила с нашите данъци за стандартен автобус, а пристига микробус, който не може да изпълни качествено и количествено услугата", коментира Бонев.

"И така "Юнион Ивкони" ни остави сами с още няколко човека на автогара Юг в 21,10 ч., където и нощувахме."

Въпросите в писмото на Бонев знаели общината, че фирмата я мами с цел икономии; че не осигурява качествено изпълнение на услугата и как оставените на гарата пътници ще бъдат обезщетени остава без отговор от общината.

Вместо да направи проверка, общината изпраща писмото на Бонев до "Юнион Ивкони". Управителят на фирмата Иван Добрев отговаря на 5 септември. В писмото си той пише, че за него било "непонятно" понятието "означителни табели на превозвач", описва техническите характеристики на микробуса и иронизира: "Ако гражданинът не е склонен да пътува с такъв вид превозно средство, фирмата не може да отговори на неговите очаквания - на пазара няма по-съвременни двигатели от Евро5 и по-нови от 2013 г.".

Освен това, пише Добрев, получаваме парите си не от общината, а от хората, които са закупили билети. 

"Твърденията на г-н Добрев са си чиста проба нежелание да се потвърдят фактите, опит за направляване на жалбата ми в удобно за него направление, което той по някакъв начин да може да докаже", коментира пред OFFNews Бонев.

"На автогара Юг в Пловдив се появи микробусче "Форд Транзит" с табела на курса, но чисто бяло, без никакво обозначение на превозвача. В крайна сметка, ние не знаем кой ще ни превозва и кой отказа да ни превозва поради надвишаване на и без това малкия капацитет на микробуса. След спор с шофьора измъкнахме информацията, че става въпрос за "Юнион Ивкони", обясни той.

"В талона на микробуса може да пише всякаква година и евростандарт. Това не увеличава капацитета на микробуса. Нас не ни интересува годината на производство и евростандарта, след като ние останахме излъгани и трябваше да нощуваме на жп гара Пловдив", допълни той.

"Господин Добрев не подменя тезата в посока претенциозност на пътниците! Това е цинизъм. "Отговорът" на г-н Добрев по жалбата ми ме разочарова, защото е меко казано иронично нелюбезен към потребителите, дори арогантен и циничен", коментира Бонев.

 

Бойко Бонев препрати сигнала си до община Пазарджик до OFFNews, след като разказахме за фрапиращ случай с друга транспортна фирма - "Карат С". Изпратихме жалба до фирмата, но все още нямаме отговор.