500 лв. за въпрос в социологическите сондажи, при МБМД - 300 лв.
Около 500 лева струва един въпрос в омнибусно изследване на българските социологически агенции, съобщи Иван Чалъков от Българската социологическа асоциация.
Омнибусните изследвания са по-рентабилни, тъй като в тях са включени въпроси на няколко клиенти, които си поделят разходите.
При нас цената е 200-300 лева без ДДС на въпрос в омнибусно проучване, съобщи пред OFFNews.bg Мира Радева от Института за социални изследвания и маркетинг МБМД.
Национално представителна извадка от 1000 души е рискова практика, стандартно се прави с 1200 души, заяви проф. Михаил Мирчев.
Най-често практиката преди избори показва, че различните агенции обявяват сходни рейтинги. Обичайна практика е разминаване да има, но в рамките на доверителните интервали – плюс/минус 1% за малките партии, плюс/минус 1-2% за средно големите партии, плюс/минус 2-3% за големите партии. Това се дължи не на някакъв задкулисен картел между активно-работещите агенции. Преди всичко се дължи на съвпадението между обект, предмет и методики на няколкото паралелни изследвания, обясняват от Българската социологическа асоциация.
Българската социологическа асоциация е готова да направи професионален одит на странното изследване на МБМД, което даде преднина от 14% на ГЕРБ спрямо БСП. Обемът на извадката при него е 800 души.
Готови сме да допуснем този одит - всичко да бъде поставено на масата и разгледано. Стандартните извадки във Франция са върху 700 души, заяви Мира Радева.
Юлиуш Висожински