Болидът BRX Hunter е готов за рали "Дакар"
Четиридесет и третото издание на рали "Дакар" идва сле по-малко от месец със старта на 3 януари в Саудитска Арабия. В 14-дневният пустинен маратон, наред с всички останали именити машини ще участва и тази диво изглеждаща машина, наречена BRX Hunter.
Зад волана на новия прототип ще са не кои да е, а 9-кратният WRC шампиона Себастиан Льоб и двукратният победител от "Дакар" Нани Рома. BRX Hunter e създадено от всепризнатите рали-специалисти Prodrive, специално за отбора Bahrain Raid Xtreme.
Скоростната машина за всякакви терени е с дизайн на всепризнатия специалист Йън Кълъм. Кълъм е създал няколко култови състезателни машини като Ford Escort Cosworth и RS200, както и болида Nissan R390 за Льо Ман. Британецът, обаче, е най-познат с великолепни коли като Aston Martin DB7, DB9 и Vanquish, Jaguar XK, F-Type и уникалния прототип C-X75.
За задвижването на Hunter се грижи 3,-5 литров EcoBoost двигател на Ford. Агрегатът с двоен турбокомпресор постига максимална мощност от 400 конски сили и пиков въртящ момент от 700 Нм. Двигателят е разположен зад предния мост, докато мястото, които визуално ви се струва пригодено за ДВГ при задния мост, всъщност е предназначено да носи резервни гуми.
Тягата се предава към четирите колела през 6-степенна секвенциална скоростна кутия, а за да има достатъчно гориво за дългите маратонски етапи в рали "Дакар", BRX Hunter разполага с 500-литров резервоар. Теглото на машината е 1850 кг, както допуска регламентът за Т1 прототипите.
За пръв път в рали "Дакар" автомобилите ще могат да използват турбинирани бензинови двигатели. Досега, регламентът позволяваше моторите, използващи бензин да са само атмосферни, докато турбото бе резервирано за дизелите, които доминираха почти изцяло в последното десетилетие (без 2019 година).