OffNews.bg

Има ли бъдеще за брошурите, които задръстват пощенските ни кутии?

Всеки от нас знае колко е досадно да отвори пощенската си кутия и от там буквално да го залеят брошури с промоции от най-различни вериги магазини.

Проучване, направено в САЩ, показва, че 44% от потребителите искат да получат по-малко каталози по пощата , а само 13% искат повече. Само в САЩ през 2010 г. са отпечатани над 12 млрд. каталози, което означава по 35 такива на човек от населението.

Много хора се питат дали има смисъл от всички тези брошури, при положение, че интернет вече е неразделна част от ежедневието ни. Сега човек запазва само 1-2 от всички каталози, който са пристигнали в пощата му, това кара природозащитниците да смятат, че създаването на каталози е безцелно изсичане на дървета.

Проблемът, който поставя под въпрос бъдещето на брошурите, обаче не се свежда само до това. Разпространението на хартиени каталози струва много на фирмите. Отпечатването и разпращането им изискват определен финансов ресурс.

И все пак брошурите предоставят на потребителя полезна и систематизирана информация, която им помага да спестят пари. Каталози се оказват и мощен източник на вдъхновение . Според друго проучване, около 58 % от онлайн купувачите казват, че черпят идеи именно от брошури, а 31% проверяват в тях даден продукт, когато искат да направят покупка онлайн.

Цели 86% от жените на възраст 18 и 30 в САЩ пък споделят, че са закупили дадена стока, след като са я видели в каталог. Така ползата от брошурите се оказва неоспорима, но първоначалната идея вече отдавна показва своите минуси в контекста на съвременното технологично общество.

За да се адаптират към променящия се пазар много от големите вериги магазини започнаха да предлагат каталозите си в онлайн вариант. Дори у нас повечето големи производители предлагат на сайтовете си брошури с актуалните си промоции.

Независимо дали става дума за мебели, техника, дрехи, храна, фитнес уреди или нещо друго, съвременният потребител започва да пазарува все повече и повече от интернет. Така постепенно с течение на времето и каталозите се пренасят в виртуалното пространство.

Пред потребителя обаче се отваря друго неудобство- трябва да влиза в различни сайтове и да търси в тях раздела с каталозите, за да може да ги разгледа. Това отнема време особено, когато човек търси промоция на конкретен продукт.

По тази причина в интернет се появяват и сайтове, които съдържат в себе си каталози от най-различни вериги. Те бързо набират своята популярност, поради факта, че синтезират в себе си всичко, което е необходимо на един потребител, който е решил да пазарува изгодно.

В българското онлайн пространство също съществуват подобни сайтове, който предлагат възможността да се информираме на едно място за актуалните промоции в големите магазини. Един от тях е broshura.bg, където потребителя може да подрежда брошурите по продукти. Така когато човек търси нещо конкретно може да види дали има такива промоции във всички магазини, а ако в момента на търсенето няма, той може и да се абонира за известие, което да му показва новите промоции за избрани него продукти.

Екипът, който стои зад сайта е от 20 млади българи. „Стараем се да създадем продукт, който да е полезен на потребителите и да им помага да спестят. Борим се от София със средствата, с които имаме.“, казват създателите му.