OffNews.bg

След влаковата катастрофа: движението в участъка е възстановено, машинистът е добре

Тази сутрин е възстановено движението на влаковете по подбалканската линия София – Бургас между Клисура и Христо Даново, съобщи БНР.

В късния следобед вчера влак се блъсна в паднала скала и локомотивът и един от вагоните дерайлираха. При инцидента пострада единият от двамата машинисти. Той е настанен в УМБАЛ "Свети Георги" Пловдив, контактен е и няма тежки травми. Няма пострадали сред 120-те пътници във влака.

По думите на Даниел Илиев, началник на „Локомотивно депо” в София, скалната маса се е свлякла внезапно и машинистите не са имали никакво време за реакция.

„Има около 200 кубика свлечена маса, може би на пътя са били около 20 кубика. При самия удар локомотивът е подскочил”, обясни той.

Пловдивският областен управител Ангел Стоев съобщи, че благодарение на адекватните действия на ръководството на министерството на транспорта и на НКЖИ около 200 пътници са били извозени до гара Карлово и оттам транспортирани до направленията, по които пътуват.

Стоев обясни, че днес предстои да бъде извозена падналата скална маса, която вече е разчистена от жп релсите. Създадена е необходимата организация. Той подчерта нуждата от мерки, с които да се предотвратяват такива инциденти.

По-различна е версията на пътниците в дерайлиралия влак. Николаос Борисов, пътувал във влака София-Бургас, разказва по bTV, че пътниците сами са решили да се евакуират.

Първоначално си помислихме, че има палеж. Усети се силна миризма на огън. В първия момент имаше паника, но после всички слязохме и чакахме извън влака повече от 2 часа. Трябваше да се придвижим около километър, километър и половина по един горски път, за да стигнем до асфалтирано място, откъдето да ни превозят автобусите. След това ни закараха до Карлово и от там организираха транспорт, разказва мъжът.

По думите му няма място, през което пътниците да бъдат евакуирани при такива случаи.

„Бяхме в гора и не знаехме къде се намираме. Имаше и ранен човек и линейката не можеше да дойде по-бързо, защото сме в горски участък“, обясни Николаос Борисов.

Заместник – министърът на транспорта и бивш началник на НКЖИ Красимир Папукчийски коментира по БНР, че случаят е показателен за опасна тенденция от последните години, а именно активирането на нови свлачища покрай жп трасетата.

По думите му има програма, по която жп компанията работи, за да поддържа информацията за опасни участъци и тя трябва да става все по - голям приоритет. "Свлачището, което е тръгнало вчера, също е ново. То е тръгнало 30 минути след като по трасето е направена проверка", отбеляза Папукчийски.