OffNews.bg

Запалващите симптоми, от които започват редица проблеми

Говорим за началото на верижна реакция. На верижна реакция от проблеми с колата, които могат да се задълбочат. Говорим за сутринта на главоболията, грижите, големите разходи по автомобила. Става дума за тази сутрин, в която забелязвате проблем при палене на двигателя.

Заработва неравномерно. Пали трудно. А студеният старт е истинска мъка. Сякаш не сте в автомобил, а сте възседнали голямо, но изтощено животно, което все повече пръхти и дава вид, че всеки момент ще ви предаде.

Да ви предаде може автомобилът, ако игнорирате някои симптоми на изгорели подгревни и запалителни свещи...

Кои симптоми да наблюдавате за обективна проверка на момента за смяна на свещите

Изгорелите подгревни и запалителни свещи създават серия от проблеми. Понякога обаче е трудно да бъдат откроени навреме.

Например в топло време, ако моторът е шест, ако всичко му е наред, по-трудно ще хванеш, че има изгоряла свещ. Но точно затова, опитвайте да усещате колата си, да чувате какво тя ви казва.

Ако при палене сутрин двигателят заработва някак неравномерно, ако претриса моторът и заработва първо на два-три цилиндъра, преди да се включат останалите, може вече да се усъмните.

Вероятно има заминала свещ. А може да не е само една. Ако нещата са тръгнали на зле в това отношение има поне 3 базови симптома да се уверите:

От ауспуха излиза бял дим: По принцип причините за това може да са много и различни. Не всички са свързани с дефект. Понякога причина е, че колата е паркирана загрята и оставена по-дълго време на студено. От охладения въздух се изтегля кондензат, който причинява бял дим при палене. Но може да става дума и за проблем с подгревните свещи. Ако една или няколко от тях са дефектни, дизеловото гориво изтича в изпускателните тръби и при загряване на двигателя изгаря като произвежда бял дим.

Проблем при палене, особено сутрин: Трудното стартиране сутрин е класически симптом за проблем със запалителните свещи. Двигателят заработва неравномерно и дори една свещ да е изгоряла паленето ще е затруднено, въпреки че ще може да шофирате. При повече изгорели подгревни свещи, стартирането на автомобила ще е трудно, дори при топло време.

След палене двигателят заработва неравномерно и с недостатъчна мощност: Повредените подгревни свещи не дават необходимото съпротивление на релето, което намалява мощността на двигателя и затруднява управлението на автомобила.

Ясно е защо трябва редовно да си проверявате запалителните и подгревните свещи и да следите за симптоми на неизправност. Кое обаче по-точно ги превръща в толкова ключов фактор за работата на автомобила?

Защо е важно да сменяте навреме изгорелите свещи?

Свещите служат за подгряване на горивната камера. Последната трябва да достигне необходимата температура, за да са налице точните условия за запалване на впръсканото гориво.

Това е малко като при любовните връзки. Трябва огън, за да работят нещата гладко.

Затова водещият, макар и леко суров в любовен контекст, принцип е горе-долу същият:

Щом няма искра, сменяй.

Ако установите симптоми, че свещите са за смяна, действайте решително, защото без искра нищо не става.

Или по-точно стават много неща, но все неприятни.

Да погледнем под капака...

• Както вече стана дума, изгорелите свещи веднага ще създадат проблем при паленето на автомобила. Двигателят ще се „задъхва“ и ще работи непривично, което ще се отрази на цялостната ефективност на системата.

• Уви без навременна проверка на свещите ще се сблъскате не само с проблем при палене и с неравномерна работа на двигателя. Общата ефективност на емисиите изгорели газове ще се влоши значително, което отключва канонада от проблеми с автомобила.

• Оттук затрудненият двигател ще скъси експлоатационния си срок, което превръща един нищо и никакъв проблем с паленето и запалителните свещи в риск от внезапни и високи разходи за ремонт.

• За да избегнете този неприятен сценарий, поглеждайте по-често под капака и следете стартирането на двигателя. Ако установите удължено време за стартиране, имайте едно наум. Иначе рискувате рязко влошаване на горенето.

• Това влошаване на горенето може да предизвика увеличение на емисиите на замърсители и сажди. А те е вероятно да задръстят клапана за EGR (рециркулация на отработените газове) и филтъра за твърди частици.

Като цяло много поразии могат да станат, ако не се погрижите за неизправна част от автомобилната система. Неочаквано сериозни проблеми предизвиква и нередовната смяна на моторно масло.
Затова правете периодична проверка на запалителни и подгревни свещи и реагирайте при първите запалващи симптоми.

Как да изберете и смените успешно запалителни и подгревни свещи

Важно е да намерите начин да се ориентирате адекватно в избора и смяната на запалителни и подгревни свещи. Много хора приемат темата твърде лежерно.

Смятат смяната на изгорели свещи за нещо елементарно и подразбиращо се от обща култура.

За нещо, с което и дете едва ли не ще се справи.

Уви в доста ситуации нещата се объркват.

При неправилен подход и прекомерно напъване на „запекла“ свещ, тя може да се скъса. Особено ако се ползва неподходящ и неудобен инструмент. В резултат може просто безпомощно да констатирате, че долната част остава заклещена в главата.

Тогава се налага отваряне на мотора и ситуацията си става наистина заклещена.

Причината е, че с времето около свещите се натрупват различни сажди и отлагания, които причиняват зацепването им. Тогава си е нужна сериозна борба и то с професионални инструменти.

Затова майсторите са най-добрият и безопасен избор, когато се налага развиване на подгревни свещи особено след повече време.

Освен да намерите такива, е важно и да изберете правилните свещи – защото не си е работа да пръскате пари за нови гарнитури на всмукателния колектор, ако нещо се обърка.

Изберете наистина качествени подгревни и запалителни свещи за Вашата марка автомобил и решете казуса категорично.

Запалете нова искра в сърцето на Вашата кола.