Край на превъртането на километражите

ЕК одобри българската програма, с която се слага край на фалшифицирането

OFFNews 10 юли 2017 в 10:43 30625 7

Европейската комисия одобри предложената от българския евродепутат от ГЕРБ Андрей Новаков програма срещу манипулирането на километражите, съобщиха от пресцентъра на партията.

Предложението на стойност 1.25 милиона евро, носещо името O.R.E.L, е получило оценка „B“ - с единица по-ниско от максималната възможна. Предстои програмата да бъде заложена в Бюджет 2018 на Европейския съюз и да започнат подготвителни действия за нейното прилагане.

Програмата O.R.E.L предвижда създаването на единна информационна система, която да обединява данните, събирани по време на годишните технически прегледи на всички моторни превозни средства и да позволява тяхната обмяна в ЕС. Така показанията за пробег на всички употребявани коли, микробуси или камиони ще бъдат обновявани по време на ежегодния технически преглед и ще са достъпни на създаден за целта сайт.

Това е второто поредно предложение от българския евродепутат Андрей Новаков, което получава одобрение и финансиране от ЕК. Първото бе програмата A.L.E.C.O, която финансира стажовете на млади предприемачи от България и останалите страни-членки, в САЩ, Сингапур и Израел.

Манипулирането на километражите на автомобилите ще бъде криминализирано още през следващата година, каза пред агенция „Фокус“ Андрей Новаков. "Възможно е и всеки месец човек да си превърта километражите, също така и служителите в сервизите да ги не въвеждат коректно. Тук обаче тяхната отговорност е персонална, включително и наказателна, защото това означава да изготвиш документ с невярно съдържания. Това е престъпление много по-сериозно, отколкото да превъртиш даден километраж“, коментира промяната той. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    29585

    6

    Izalina

    10.07 2017 в 13:42

    Лекишко с квалификациите - да има ги от няколко години в талона за всяко ГТП.
    Като се има предвид обаче, че паркът ни е доволно стар и никой с акъла си, който си купува кола втора ръка не вярва на числото ни на километража, ни в долументацията, то Samael е напълно прав, че е безпредметно това за нашите ширини.

    Та ако има смисъл подобна идея, тя важи за всички коли, които тепърва стъпват на пазара и стрикното изпълнение на подобно проследяване от всички държави.
    И пак казвам, че съм скептична, че недобросъвестните търговци няма да намерят начин да прецакат и тая система.

    Ако последното ти изречение беше вярно, то изобщо нямаше да го дискутираме това, wayOff

    29585

    4

    Izalina

    10.07 2017 в 13:22

    е не с лошо де ...
    Ся, пичът тва го предлага у ЕК.
    Тя като го одобри, па като почнат да ги регистрират в ... сайт (продължавам да се чудя), то рано или късно ще се натрупа история, тъй щото да започне някакъв внос на автомобили и с реални километри и у нас един ден.
    Нашите налични ги пиши бегали - това е ясно.

    Ама пак си ми звучи на фантастика. Теоретично разчитаме на съвестния първи собственик на всеки автомобил в Европа и на още по-съвестните им сервизни работници. В Италия съвестта май е с близки измерения до нашенските, така че ... губим си времето.
    Докато го задвижат тук ще е раят на земята и всички ще си купуваме возилата от фирмените магазини за без пари. Питай баце ако не ми вярваш :D :)

    29585

    2

    Izalina

    10.07 2017 в 12:24

    Е как - като ги качат и тях на (позорния) сайт :)
    Като добавим и неуморните хакери ... иначе не е лоша идеята, ама е неосъществима