Глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network представи най-новия доклад за разходите за реклама, който предвижда увеличението им в световен мащаб през 2018 г. до 589,5 милиарда долара. Въз основа на данните, получени от 59 държави, докладът сочи ръстът на световните разходи за реклама да достигне до 3,6% в сравнение с 3,1% през 2017 г. Събитията през 2018 г., които се очаква да стимулират растежа на рекламните разходи, са зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.
На фона на този ръст обаче, още по-ясно се забелязва разликата в темпа на нарастване на медийните разходи на отделните пазари. Германия, Индия и САЩ прогнозират увеличение на тези разходи, докато традиционно големи пазари като Китай, Русия и Великобритания очакват забавяне. Обединеното кралство например е намалило наполовина прогнозата си за ръст от 5,9% на 2,9% за настоящата година, обосновавайки се с процеса по Брексит и свиването на разходите на домакинствата, което автоматично ще доведе до съкращаване на маркетинговите бюджети.
За България прогнозираният ръст на рекламните инвестиции за 2018 г. е 3% на годишна база, като основният двигател за това остава телевизията, но с все по-нарастващ дял на дигиталната реклама, в частност мобилните и програматик решения, и социалните медии. Прогнозите са за тройно увеличение в разходите, които компаниите ще напрвят за програматик, и близо двойно - за инвестициите в мобилна реклама у нас през тази година. Това се отразява и на маркетинг инвестициите в социалните медии у нас за 2018 г., където се очаква разходите за мобилна реклама окончателно да детронират тази през десктоп.
В глобален план дигиталните медии вече са водещата медийна платформа в разпределението на разходите за реклама и през 2018 г. категорично изпреварват телевизията. За следвашите 12 месеца се предвижда инвестициите в дигитална реклама да отхапят над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет. В България обаче делът на телевизията като дял от общите медийни инвестиции все още остава висок - около 55%.
Коментирайки последните прогнози за рекламните инвестиции, Джери Булман, Главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, каза:
„Последните прогнози за рекламните разходи показват пазари в трансформация, а не в рецесия. Предизвикателството, пред което се изправят компаниите днес, е да успеят да управляват своите марки в неравностойна икономическа среда, като същевременно се съобразяват с все по-развиващте се технологии и иновации. На много пазари именно иновациите в лицето на мобилните решения, гласовите активации и новите ad-tech играчи, са тези, които осигурят нови източници на растеж и тази тенденция ще продължи и през 2018 г.“


























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Без вода в части от София утре
''Реликва от Студената война''. САЩ да излезе от НАТО, предлага републикански конгресмен
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Демократите спечелиха кметското място в Маями за първи път от 28 години