"Скоро и кризисният PR няма да помогне на летния сезон"

OFFNews 17 март 2015 в 17:25 3828 1

Бранимир Ботев

Ние сме в последната права на възможността да се използва кризисен PR, скоро дори и той няма да може да помогне на летния сезон.

Това коментира бившият заместник-министър на туризма Бранимир Ботев пред Канал 3 по повод тревожния спад на ранните резервации на руски туристи за предстоящия летен сезон у нас.

Ботев подчерта, че тези "мрачни тенденции" са били очаквани и е имало възможност да се реагира. Той изрази надеждата си Министерство на туризма все пак да е направило нещо по въпроса.

"Трябваше още в самото начало на формиране на Министерството, предвиждайки се, тъй като това не е факт от вчера, трябваше да се направи кризисен PR с масирана реклама по външните телевизии", отбеляза той като пропуск.

Според него, за да се излезе от тежката ситуация, пред която е изправена страната ни, на туристите трябва да се представи и нов туристически продукт, а не само да се търсят нови пазари, които да запълнят намалените резервации от руските пазари.

"България с разнообразието, което има, може да го направи. Тя може да компенсира с зимен продукт, културно-исторически туризъм, както и с минерални и спа дестинации, но за това трябва сериозно да се помисли и би трябвало да се вземат мерки на самия пазар", изрази мнението си бившият зам.-министър.

Той обясни, че по това време на годината за летния сезон за направени между 2/3 и 3/4 от предварителните заявки, а в момента има значително изоставане от страни като Русия и Украйна.

Той подчерта, че наистина има 80% липсващи заявки от руски туристи, но според него ще има резервации в последния момент и тази цифра ще се промени.

Лошото е, че когато се получат такива заявки в последния момент, те пресират цените на хотелиерите. До голяма степен това отнема възможността на пазара прогнозируемо да предлага своите продукти, обясни още Ботев.

Той не пропусна да отбележи, че се надява Министерство на туризма да подпише договора с Би Би Си за рекламна кампания на България като туристическа дестинация.

Бившият зам.-министър припомни, че със световната медия са договорени 344 клипа, таргетирани специално в Европа, Русия и Китай, откъдето обичайно идват най-много туристи.

Ботев подчерта, че не може да си обясни защо договорът не беше подписан в рамките на 2014 година, когато от държавния бюджет бяха отпуснати средства за него:

"За мен договорът беше готов, тъй като аз го наследих от моя предшественик г-н Маринов. След това оптимизирахме условията по договора колкото можахме в рамките на 7 срещи. Постигнахме невероятни за България параметри срещу 290 хил. евро", обясни той.

Той изрази и мнението си, че сме пропуснали възможността, докато тече експозицията на тракийската изложба в Лувъра, страната ни да се промотира като туристическа дестинация и да предлага на посетителите да видят на място културата и историята ни.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки