Фейсбук спира таргетирането на реклама, базирана на "чувствителни" теми като раса, религия, сексуална ориентация, политическа нагласа заради опасения от злоупотреба, реши компанията майка - Meta, предаде AFP.
Детайлната информация на компанията за интересите на потребителите й, основана на търсенията им, коментарите им, това, което харесват и не харесват, е в основата на интересите на рекламодателите, които се стремят да насочат посланията си към точно определени групи хора. Точно така социалните мрежи се превръщат в бизнес за милиарди, но тези инструменти може да бъдат използвани за влияние върху определени групи изключването на други.
От 19 януари 2022 г. приложенията на Meta няма да предлагат на рекламодателите услугата таргетиране на хората, базирано на интересите им към каузи, организации, публични личности, по въпроси, свързани със здравето, етноса, политическите предпочитания, сексуалната ориентация. Примерите включват предупреждения за рак на белия дроб, еднополови бракове, Католическа църква, еврейски празници и политически възгледи.
Големите грешки при таргетирането на Фейсбук включват промоции за военно оборудване, изскачали в социалната мрежа на представители на крайно десни военизирани групировки преди нападението на Капитолия на 6 януари от привърженици на тогавашния президент Доналд Тръмп.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Far Rider
Христо Иванов: Цъкаше огромна властова бомба и за да стигнем до нея, трябваше да променим Конституцията
Червената шапчица
Два финландски самолета не кацнаха заради подозрения за руска намеса в GPS
Борис Б
Войната в Украйна върви към "корейски сценарий", смята белгийски военен експерт
781000
Петков за предполагаеми фалшифицирани от Бориславова документи: Кьорфишек на ДАНС в несериозни медии