Ексклузивно Днес от 17 часа: Христо Иванов на живо в подкаста на OFFNews, очакваме въпросите ви към него

Стартира проект за подобряване на ефективността при предоставянето на услуги в подкрепа на бизнеса

OFFNews 20 юни 2014 в 08:55 2044 0

Улесняване достъпа на малките и средните предприятия до бизнес услуги и повишаване на тяхната ефективност е основната цел на проект „Създаване на условия за качествена информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост на ИАНМСП“. Проектът се реализира от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет“, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд. Проектът стартира през февруари 2014 г. с период на изпълнение 18 месеца и е на обща стойност 397 129,28 лв.

По проекта е предвидено създаването на Регистър на малките и средните предприятия, който ще представлява основен компонент на информационно- комуникационната система. Той ще съдържа най-важните административни данни за МСП, тяхната актуална контактна информация, обем и обхват на дейността, фирмен профил и история, специфична фирмена и статистическа информация, браншова специализация и принадлежност и други. В него ще се съхранява цялата необходима база данни за целите на секторното сътрудничество, изграждането на клъстери, засилването на комуникацията в отделните отрасли, насърчаването на партньорството и повишаване на степента на интернационализация на МСП. Това ще позволи за всяко МСП да се генерира своеобразно електронно досие с минали участия в събития и инициативи, организирани от агенцията. Ефектът, който се търси, е намаляване на административните усложнения за кандидатстване и интензифициране на работния процес на служителите на агенцията.

Информационно-комуникационната система, която ще се изгради по проекта, от една страна ще играе роля на инструмент за цялостно администриране на работния процес в агенцията, свързан с предоставянето на услуги за предприятията, а от друга ще предоставя актуална информация на потребителите за предстоящи обучения, участия в международни панаири, търговски мисии, бизнес делегации и други, както и възможност да подадат в електронен формат формуляр за участие.

Всичко това ще допринесе за значително усъвършенстване на работните процеси в агенцията и за намаляване на административната тежест за бизнеса като цяло. Дейностите, предвидени по проекта, са в изпълнение на основните принципи, заложени в Общата стратегия за електронно управление на Република България 2011 – 2015 г., които поставят потребителя в центъра на електронното административното обслужване.

--------------------------------------

Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз или Министерство на финансите.

Най-важното
Всички новини