Търгът за обявените на 6 април 49 локомотива и мотриси се провали и при повторното му провеждане днес в БДЖ заради липса на оферти. Това съобщи за OFFNews Веселин Кирев, от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Само една компания е купила документи, но не е подала оферти, заради което търгът фактически не се състоя.
Представители на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, отидоха в БДЖ за да се опитат, ако започне търгът, да изразят своята позиция, че локомотивите и мотрисите не трябва да се продават, а е по-изгодно да се реновират, ремонтират и пуснат в движение. Те продположиха, че провалянето на наддаването е с цел да направи нов търг, с по-ниски цели. Така локомотивите на превозвача може да бъдат купени на цената на скрап.
"Ние пуснахме сигнал до прокуратурата и още на 8 март търгът беше спрян за около 2 седмици, след това отново обявен за края на месеца и днес трябваше да се проведе повторният търг”, обясни Веселин Кирев, който вчера в интервю за OFFNews разясни скандалния опит за разпродажба от страна на БДЖ.
"Ние като организация искахме да повдигнем въпроса за цялостната поддръжка на подвижния състав на БДЖ. Вече има 4 локомотива, които бяха продадени в Чехия и в момента се движат по техните жп линии. Има още 4 локомотива, които бяха купени от товарната компания „ТБД – Товарни превози” – те също се движат по нашите линии”, обясни Кирев, като подчерта, че целта им е да се инициира цялостен дебат за ремонта на подвижния състав. Според него един от локомотивите е с уникална мощност и е важен за националната сигурност, защото може да тегли тежки композиции.
В момента се отменят много от влаковете на БДЖ поради липса на мотриси и локомотиви, а би могло да се използват съоръжения, които в момента са извън строя.
Вече има интерес от страна на латвийска компания, която е произвела 19-те мотрисни влака, пуснати на този търг. От компанията дойдоха в България, имаха среща със зам.- транспортния министър Антон Гинев и стана ясно, че те могат да бъдат реновирани. Има покана към министър Ивайло Московски, и към директора на БДЖ да посетят Рига и да видят на място какво може да се направи. Смятаме, че могат за доста по-малка сума от закупуването на нов подвижен състав да бъдат ремонтирани мотрисите и локомотивите. Това до някаква степен би подобрило услугата и би решило въпроса с липсващите влакове, каза Кирев.
Относно ситуацията с приватизацията на БДЖ "Товарни превози", нашата позиция е непроменена и считаме, че продажбата няма да покрие задълженията на Холдинг БДЖ, добави той.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14.04 2016 в 21:56
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
4I4ATA
Исторически парк или държава в държавата, на която самата държава не обръща внимание
alfakentavur
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Бешката
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Mateevk
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
alcom4
Русия започна масирано настъпление в Харковска област