Миналата година League of Legends достигна върха на славата си, измествайки най-популярната игра до тогава, World of Warcraft. Конкурентът на LoL Dota 2 в момента оглавява класацията за най-често играната игра на гейминг платформата Steam. Макар и различни, двете имат едно ключово сходство – жанрът.
MOBA или масова онлайн бойна арена, е един от водещите жанрове в гейминг индустрията. Той започна да набира популярност през последните десет години, а вече доминира над шутърите и MMORPG (масивна онлайн ролева игра).
Началото на MOBA дойде с Aeon of Strife, една от картите в Starcraft. По-късно се появиха нови заглавия като Dota 2, SMITE, Infinite Crisis, LoL и много други, които събраха милиони фенове и се обособиха като отделни дисциплини в електронните спортове.
Сега вниманието е насочено към първата MOBA на Blizzard Entertainment – същата компания, която стои зад имена като Diablo, Hearthstone, StarCraft и WoW. Тя е наречена Heroes of the Storm и е своеобразно разширение на вселената на Blizzard. Ако сте любител на игрите на фирмата, то с удоволствие ще откриете голяма част от старите герои в HotS. Макар и чисто нова, играта е достоен съперник на най-прочутите заглавия в жанра.
На пръв поглед Heroes of the Storm не изневерява на MOBA традицията. Два отбора от по петима играчи всеки се борят помежду си, като главната задача на всеки тийм е да разруши базата на противника си. Въпреки че говорим за отборна игра, всеки участник развива отделна единица, наречена герой. Героите от своя страна пък изпълняват отделна роля – танкове с непробиваеми брони и хиляди точки живот, мощни магьосници и лечители. Целта е изграждане на силен отбор, чиито единици се допълват и заедно създават една добре смазана бойна машина.
Един по-задълбочен преглед обаче показва, че HotS има много уникални черти, които я отличават от останалите игри в жанра. Играта все още има само 40 героя. За сравнение, ветеранът в бранша League of Legends разполага със 125, като постоянно се добавят нови шампиони, а Dota 2 – със 112.
Създателите на новата MOBA имат по-различен подход. Задачата, която имат пред себе си е не създаване на океан от герои, а да предостави разнообразна среда, в която играчите да развиват уменията си. В Heroes of the Storm има осем различни карти (battlegrounds), като всяка допринася с нещо ново към gameplay-я. Това е изключително добра идея, тъй като игрите от този вид често се затварят в една доста ограничена рамка и въпреки нововъведенията, остават все същите след всеки ъпдейт.
Друг ход за „бягство от скуката“ е специфичният начин, по който се развиват героите. Обикновено MOBA игрите разполагат с магазин в базата на всеки отбор, от където играчите купуват различни предмети, които добавят статистики или нови умения. В HotS това липсва. На негово място съществуват т.нар. „таланти“, които обаче са уникални за всеки отделен герой. Така всеки може да модифицира любимия си персонаж по най-удобния начин. Възможността за нагаждане на играта към личните предпочитания на играча е често използван от Blizzard подход – в различни степени това се наблюдава и в останалите заглавия на компанията.
Тук идва моментът да зададем въпроса може ли Heroes of the Storm да се бори с вече популярните игри от жанра и най-вече титаните Dota 2 и LoL. На първо място стои фактът, че HotS изисква значително по-слаби умения, а геймплеят е елементарен в сравнение с горепосочените имена.
Това е нож с две остриета. От една страна феновете на MOBA игрите са свикнали с напрежението и обичат да показват способностите си в напечени ситуации. Затова и HotS им се струва прекалено лесна и лека, особено що се отнася до редовните играчи на Dota2, която предполага голяма доза стратегическо мислене и силно развита механика. От друга пък ниското ниво на трудност е позитивна черта. В крайна сметка игрите са създадени за разтоварване! Това разширява кръга от играчите, включвайки такива с висок и по-нисък геймърски skill. Именно това е причината, поради която играта има толкова голяма аудитория, включвайки хора от всички възрасти и полове.
Вече споменахме, че игрите от жанра се превръщат в стабилни дисциплини в електронните спортове. Особено активни в това отношения са SMITE, Dota 2 и League of Legends, чиито шампионати събират милиони зрители, а междувременно навсякъде по света се провеждат по-малки свободни турнири. Въпросът е какъв потенциал има Heroes of the Storm в това отношение.
Играта бе пусната официално в началото на месец юни тази година, но бързо се обособиха различни отбори. Големите е-спортс организации побързаха за съберат играчи за новата дисциплина, а самите турнири започнаха да се случват веднага. При това с доста приличен награден фонд, вариращ между $40 000 и $100 000 за различните event-и.
Създателите на HotS са позитивни, че в следващата една година тя ще се утвърди като един от водещите електронни спортове. За целта те следят развитието на играта и общия профил на геймърите, които тя привлича. В следващите 12 месеца предстои тя да бъде разширена и подобрена така, че да може да се конкурира с останалите не само като игра, но и като спорт.
Материалът е разработен в партньорство с ESL-България
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
31.07 2015 в 23:57
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
30.07 2015 в 18:06
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
28.07 2015 в 07:51
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.07 2015 в 17:41
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
27.07 2015 в 16:19
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Люгер Химарс
Борисов не е в положение да поставя условия, заяви Асен Василев
Mladen900
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
Д-р Мазникуров
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
Козин Човков
''Ако едно прасе се снима до Зеленски, то не спира да бъде прасе''
781000
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава