Учени откриха необикновена способност на женското тяло

OFFNews 09 юли 2019 в 13:59 34924 1

Снимка Pixabay

Изследователи са установили, че женският организъм е способен да съхранява клетки на бивши секуални партньори.

Медици от Вашингтонския университет в Сиатъл и Центъра за изследване на онкологичните заболявания "Фред Хътчинсън", съобщиха, че близо 63% от жените са носители на ДНК клетки на мъжете, с които са имали сексуален контакт.

Учените са нарекли тази способност "мъжки микрохимеризъм". Тази теория обаче е валидна само в случаите, в които сексуалният акт не е бил защитен.

Една от теориите е, че попадайки в организма на жената, чрез сперматозоидите, мъжки клетки могат да останат в него за цял живот.

Интересен факт е, че някои от изследваните жени са били носители на мъжки ДНК клетки с давност 50 години – толкова дълго се е запазила в организма им „мъжката следа“.

Пред "Инсайдър" обаче член на изследователския екип казва, че наличието на мъжка ДНК в женския организъм най-вероятно е вследствие на бременност, а не на сексуални контакти.

През 90-те години учените открили, че по време на бременността жената и плодът могат да обменят малък брой клетки. В някои случаи тези заменени клетки могат да бъдат открити десетилетия по-късно и при майките, и при потомството, допълва "Инсайдър".