Министерството на здравеопазването е похарчило над един милион лева за телевизионна реклама, с която да се популяризират профилактичните прегледи за рак на маточната шийка, съобщи БНР.
Това става ясно от договори, публикувани в сайта на Агенцията по обществени поръчки.
Клиповете са излъчвани по трите големи телевизии у нас в продължение на 17 дни през декември миналата година, когато са били последните дни от кампанията за превенция срещу това онкозаболяване.
За изработка на телевизионния клип са похарчени още 120 хиляди лева. Кампанията за превенция срещу рак на маточната шийка е рекламирана и по 9 частни радиостанции през лятото, за което са платени 67 хиляди лева.
Самата кампания се проведе като част от национална програма и включваше 90 хиляди безплатни прегледа за жени от 20 до 49 години, независимо от осигурителния им статус.
От групата на жените между 30 и 40 години бяха изключени здравноосигурените, заради правото им на профилактичен преглед по Здравна каса.
Началото на прегледите беше планирано за 1 октомври, но не навсякъде започнаха тогава, заради забавяне в сключването на договори с лечебни заведения. Постигнатите резултати ще станат ясни през март.


























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
София планира ''пълна промяна'' в градския транспорт през 2026, пари за увеличение на заплати няма
Радев: Ще изляза със свой политически проект, когато най-малко го очаквате
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната