Върховният административен съд потвърди глобата в размер от 236 431 лв. за заблуждаваща реклама на „Монделийз България Холдинг“ АД на бисквити belVita.
На Фейсбук страницата си „Монделийз България Холдинг“ е публикувало снимки на Григор Димитров и Цветана Пиронкова, върху които е поставено логото „belVita Добро утро!“, без знанието и съгласието на спортистите, като по този начин заблуждава потребителите, че двамата препоръчват и харесват продукта.
КЗК наложи глоба на компанията през 2015 г., която ВАС потвърждава.
В своето решение ВАС изцяло споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение. Според Съда търговската марка съставлява фирмената идентичност. С поставянето му върху даден продукт или стока се означава принадлежността им към определен производител, разпространител и т.н. В случая чрез полагането на логото на бисквитите „belVita“ върху снимките на тенисистите се създава връзка на тези личности с продукта с цел същият да се популяризира. Представени по този начин, снимките се превръщат в рекламни материали, чието ясно послание е, че известните български спортисти са негови рекламни лица, които използват, подкрепят или поддържат продукта.
Според ВАС макар да няма фактическо твърдение за подкрепа от страна на спортистите на продуктите „belVita“, е налице възможност потребителят да бъде заблуден или поне у него да се създаде съмнение за такава връзка между лицето от снимката и продукта.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10571
2
20.02 2018 в 13:16
12450
1
19.02 2018 в 23:55
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма