Мястото на иновациите в бизнеса и начина на работа - Innovation Explorer 2016

Николаос Цитиридис 27 февруари 2016 в 08:34 5678 0

Над 900 души присъстваха на тазгодишното издание на конференция - Innovation Explorer 2016. Събитието се проведе на 25 март в новия София Тех Парк. 

Близо 20 лектори от водещи световни компании разказаха за своя личен опит за това как иновациите са помогнали и променили начина на работа.

Организаторите бяха формулирали темата на събитието "Кратка история на иновациите", но присъстващите чуха и различни лични истории за успеха и провала.

Форумът беше открит от кмета на София Йорданка Фандъкова, която съобщи от сцената, че в новата линия на метрото ще разполага с предпазни прозрачни прегради.

Innovation Explorer Day беше разделен на няколко модула – „Креативност“, „Архитекти на иновациите“, „Финансиране на иновационното общество“ и „Мениджмънт на иновациите“. Проведоха се и три уоркшопа - „Дизайнерско мислене: дизайн на перфектното мобилно приложение“, воден от Моника Ковачка-Димитрова от Sap Labs България; „Продуктови иновации“, воден от Феликс Вон Хелд, изпълнителен директор на немския Institute For Innovation And Change Methodologies и „Креативният процес“, воден от Антони Христов, арт директор в Pixar.

Едва ли са водени от думите на Христо Стоичков "Който играе пИчели", но основна теза сред лекторите беше, че иновациите са риск, който се отплаща. Непопулярните методи за развитие понякога са обречени на провал, но без тази грешка, ние никога няма да разберем правилната формула за успех, бяха мненията на много от професионалистите на сцената.

„За да успеете, трябва да напуснете зоната на комфорт“, сподели един от най-награждаваните творчески директори на рекламни фестивали Нир Рефуа от McCann Erickson. „Ако от нещо няма практическа полза, то не е иновация“, беше категоричен изпълнителният директор на фонда за ко-финансиране Epower Capital Елвин Гури. А Ким Уайли от Google for Work разкри как една от най-успешните световни интернет компании използва иновациите в работния процес, в създаването на нови продукти и в отношението към потребителя. Филип Генов, вицепрезидент специални проекти в УниКредит Булбанк изнесе непоказана до сега пред българска публика статистика за приоритетните индустрии, в които е най-подходящо да се инвестира в момента. Др. Константин „Дино“ Киритсис, международен специалист  от PWC разказа за последните тенденции в образованието и наблегна на важността от подобряване на меките умения. В края на своята лекция каза, че вече не е актуално да се използва термина „brainstorming“, а „though-showering“, заради темпото, с което се развиват идеите и напредват иновациите.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови