Най-крупният производител на автомобили в Европа Volkswagen AG е близо до финализиране на сделката по закупуването на Porsche SE, съобщиха германските медии.
Допреди започването на преговорите Volkswagen притежаваше с 49,9% от акциите на Рorsche. Сега автогигантът, базиран във Волфсбург, преговаря за закупуването и на останалите 50,1% от ценните книги на луксозната марка. Според запознати до 2 седмици тя ще бъде финализирана. За да стане това факт, е необходима и благословията на германския антитръстов регулатор.
Наскоро Volkswagen отчете рекордна печалба за 2011 г. - 15,79 млрд. евро. Приходите са два пъти повече в сравнение с предходната 2010 г.
През 2011 г. компанията е продала над 8 млн. автомобила, което представлява ръст от 14,7%. Постигнатите резултати позволиха на Volkswagen да изпревари основния си конкурент - японския автомобилен концерн Toyota, и да се нареди на второ място по продажби в света след американския автомобилен гигант General Motors.
Volkswagen с годините придобива и доразработва брандове, предназначени както за масовия потребител, така и за клиенти със сериозни финансови възможности. Компанията е притежател на брандовете Volkswagen, Audi, Lamborghini, SEAT, Bentley, Skoda, Bugatti, Scania, а скоро - и на Porsche.
През 2007 г. от Porsche обявиха своите планове да увеличат делa си в концерна Volkswagen до 75%. Тогава техните плановете бяха да получат допълнителни акции и да придобият контролния пакет на групата VW (над 50%), а през 2009 г. да увеличат делa си с още 25%.
Именно през 2009 г. Volkswagen обяви, че ще купи 49.9% от Porsche до края на въпросната година за приблизително 3.9 млрд. евро.За сделката се споразумяват двете фамилии - Порше и Пих, които са собственици на 100% от акциите с право на глас на производителя на луксозни спортни коли.
Това бе първата официална стъпка от процеса на сливане между двете компании, който беше договорен през август 2009 г. и се очакваше да приключи до 2011 година.
Неуспешният опит на Порше да закупи Volkswagen предизвика оставките на предишния изпълнителен директор на най-престижната марка автомобили за 2006 г. Винделин Видекинг и финансовия директор Холгер Хартер.
Историята на Volkswagen през 1933 г. по време на Берлинското автоизложение. Тогава канцлерът Адолф Хитлер за първи път оповестява идеята си за нов семеен автомобил с цена почти равна на мотоциклет, който да бъде наистина достъпен за всеки дом. По това време само най-богатите хора могат да си позволят кола.
Малко след това Хитлер организира среща с Фердинанд Порше, който по това време също работи по странно изглеждащ, но евтин автомобил. На срещата той е помолен от Хитлер да конструира народна кола, която да бъде в състояние да превозва 3-ма възрастни и две деца, както и да има мощност от 42 mpg, и максимална скорост от 100 km/h.
Хитлер също казва, че колата трябва да изглежда като Maikäfer (бръмбар). Той дава скица на дизайна, която сам създава върху салфетка в един мюнхенски ресторант през 1932 г.
Порше обещава на Хитлер и работата започва като първият прототип трябва да бъде построен от Даймлер-Бенц. Така през 1937 е създадена Volkswagenwerk GmbH, а през 1938 г. се появява и първата фабрика.
Само година след построяването на завода, Германия влиза във война. Фолксваген започва да работи за армията и проектът за „народна кола” е замразен.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)