Най-крупният производител на автомобили в Европа Volkswagen AG е близо до финализиране на сделката по закупуването на Porsche SE, съобщиха германските медии.
Допреди започването на преговорите Volkswagen притежаваше с 49,9% от акциите на Рorsche. Сега автогигантът, базиран във Волфсбург, преговаря за закупуването и на останалите 50,1% от ценните книги на луксозната марка. Според запознати до 2 седмици тя ще бъде финализирана. За да стане това факт, е необходима и благословията на германския антитръстов регулатор.
Наскоро Volkswagen отчете рекордна печалба за 2011 г. - 15,79 млрд. евро. Приходите са два пъти повече в сравнение с предходната 2010 г.
През 2011 г. компанията е продала над 8 млн. автомобила, което представлява ръст от 14,7%. Постигнатите резултати позволиха на Volkswagen да изпревари основния си конкурент - японския автомобилен концерн Toyota, и да се нареди на второ място по продажби в света след американския автомобилен гигант General Motors.
Volkswagen с годините придобива и доразработва брандове, предназначени както за масовия потребител, така и за клиенти със сериозни финансови възможности. Компанията е притежател на брандовете Volkswagen, Audi, Lamborghini, SEAT, Bentley, Skoda, Bugatti, Scania, а скоро - и на Porsche.
През 2007 г. от Porsche обявиха своите планове да увеличат делa си в концерна Volkswagen до 75%. Тогава техните плановете бяха да получат допълнителни акции и да придобият контролния пакет на групата VW (над 50%), а през 2009 г. да увеличат делa си с още 25%.
Именно през 2009 г. Volkswagen обяви, че ще купи 49.9% от Porsche до края на въпросната година за приблизително 3.9 млрд. евро.За сделката се споразумяват двете фамилии - Порше и Пих, които са собственици на 100% от акциите с право на глас на производителя на луксозни спортни коли.
Това бе първата официална стъпка от процеса на сливане между двете компании, който беше договорен през август 2009 г. и се очакваше да приключи до 2011 година.
Неуспешният опит на Порше да закупи Volkswagen предизвика оставките на предишния изпълнителен директор на най-престижната марка автомобили за 2006 г. Винделин Видекинг и финансовия директор Холгер Хартер.
Историята на Volkswagen през 1933 г. по време на Берлинското автоизложение. Тогава канцлерът Адолф Хитлер за първи път оповестява идеята си за нов семеен автомобил с цена почти равна на мотоциклет, който да бъде наистина достъпен за всеки дом. По това време само най-богатите хора могат да си позволят кола.
Малко след това Хитлер организира среща с Фердинанд Порше, който по това време също работи по странно изглеждащ, но евтин автомобил. На срещата той е помолен от Хитлер да конструира народна кола, която да бъде в състояние да превозва 3-ма възрастни и две деца, както и да има мощност от 42 mpg, и максимална скорост от 100 km/h.
Хитлер също казва, че колата трябва да изглежда като Maikäfer (бръмбар). Той дава скица на дизайна, която сам създава върху салфетка в един мюнхенски ресторант през 1932 г.
Порше обещава на Хитлер и работата започва като първият прототип трябва да бъде построен от Даймлер-Бенц. Така през 1937 е създадена Volkswagenwerk GmbH, а през 1938 г. се появява и първата фабрика.
Само година след построяването на завода, Германия влиза във война. Фолксваген започва да работи за армията и проектът за „народна кола” е замразен.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Тръмп иска смъртно наказание за ''брутални изнасилвачи, убийци и чудовища''
Пътнически самолет от Баку до Чечения се разби в Казахстан (видео)
Папата: Нека замлъкнат оръжията в измъчена Украйна! Да отворим вратата за преговорите
Митрофанова изброи поименно кои партии у нас са готови да работят с Русия