Версия: Човешка грешка е причина за катастрофата на руския самолет край Москва

Последна промяна на 13 февруари 2018 в 19:47 3927 4

Човешка грешка може да е причината за катастрофата на руския самолет Ан-148 на Саратовските авиолинии, който падна край Москва.

Според разследващите пилотите не са включили отоплението на измервателните уреди преди излитането, което е довело до обледяване на датчиците и съответно погрешни данни за скоростта. 

До този предварителен извод стигнаха днес специалистите от Междудържавния авиационен комитет въз основа на предварителен анализ на информацията от бордовия самописец за параметрите на полета. 

Въпреки механичните повреди в резултат от катастрофата специалистите са успели да извлекат от черната кутия данни за 16 полета на машината, в това число този, завършил с катастрофата. Във всички останали освен него отоплението е било включвано преди излитането, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.

Самолетът се блъснал в земята шест минути след излитането. На височина около 130-150 метра екипажът включил автопилота. Извънредната ситуация на борда започнала да се развива около 2 минути и 30 секунди след излитането, на височина около 1300 метра и приборна скорост 465-470 км. В този момент черната кутия е фиксирала разминаване между показанията на индикаторите за скоростта.

След 30 секунди разликата в показанията на датчиците достигнали примерно 30 км/ч, а на височина около 2000 м разликата станала още по-голяма, след което екипажът изключил автопилота и целият останал полет преминал на ръчен режим.

Показанията на индикаторите за скоростта силно се различавали - единият показвал 0 км/ч, другият - 540-560 км/ч. След това показанията на втория започнали интензивно да спадат - до 200 км/ч и по-малко, самолетът бил приведен в интензивно снижение под ъгъл 30-35 градуса. Преди удара в земята показанията за скоростта на единия от индикаторите продължавали да бъдат нулеви, а вторият показвал скорост 800 км/ч. 4-5 секунди преди сблъсъка се появил крен надясно, който достигнал 25 градуса.

Продължава работата по разшифроването на данните от звуковия самописец.

При катастрофата загинаха 71 души. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15242

4

Стефан

14.02 2018 в 01:40

А, боже, чак сега се сетих да погледна. Там било стъклена кабина.
Те дори не са разбирали какво става със самолета, затова и не са го измъкнали.
"Дървен кораб - железни моряци. Железен кораб - дървени моряци".
"Включването на гпс-а изключва мозъка".
"Внимание: уиндоус и разумът са несъвместими! Наистина ли искате да продължите?"

15242

3

Стефан

14.02 2018 в 00:51

Не, разбира се. Там механизмите на авариите са други. Но тъпанарщината на персонала - за съжаление същата.
Да се харесаш на шефа за два лева. И той те харесва, реално. А че от това гърми собствената му фирма - после ще научи.
А механизъм за забрана идиоти да стават началници, или собственици - няма. И няма да има, в господстващата философия.

15242

1

Стефан

13.02 2018 в 23:23

Не мисля, че тръбите на Пито на този самолет, имат отделен тумблер за отопление. Запушването им с лед става по други причини. Главната, разбира се, е самонадеяност на екипажа. Втората - мърлящина на наземния екипаж.
А в случая вероятно е третата - скъперничество. Щели са да излитат след два часа - бе нищо няма да му стане - нали е топъл! А да остане топъл, и да не замръзне - струва други пари. И те са ги спестили. Летището не налага тая услуга - тя е решение на екипажа. Демек на собственика на самолета, по пари.
Защо екипажът не е гледал другите прибори, освен въздушната скорост, в тоя режим на полета - не аз съм им съдия. Толкова могли - толкова свършили. Казват му "човешки фактор".