Умора на метала е най-вероятната причина за повредата на двигателя на Боинг 777 над Денвър

OFFNews 23 февруари 2021 в 15:39 4094 0

Снимка Twitter/ NTSB_Newsroom

Едно от витлата на перката на самолетния двигател на самолет "Боинг" 777, който отказа малко след излитането му от Денвър, показва признаци на умора на метала, казват следователите. Националният съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) заяви, че витлото ще бъде подложено на допълнителни изследвания.

Полет 328 с 231 души на борда успя да осъществи аварийно кацане на летището в Денвър в събота, но части от двигателя паднаха над жилищен район, за щастие без пострадали.

От компанията препоръчаха всички самолети 777 със същите двигатели да останат извън движение.

Според производителя "Боинг" 128 самолета трябва да бъдат спрени, докато не бъдат извършени необходимите проверки. "Юнайтед Еърлайнс", "Еджиптеър" и операторите в Япония и Южна Корея заявиха, че няма да летят с "Боинг" 777.

NTSB съобщи късно в понеделник, че две витла на перката на двигателя "Прат и Уитни" на полет 328 са се счупили. Едното витло показва признаци на умора на метала, а следователите смятат, че то е счупило и второто витло.

Председателят на NTSB Робърт Сумвалт каза, че витлата ще бъдат прехвърлени в лабораторията на "Прат и Уитни" за по-нататъшно разследване от инспекторите по безопасността на NTSB.

"Нашата мисия е да разберем какво се е случило и защо се е случило, за да можем да предотвратим това да се повтори", каза той.

Малко след инцидента в Денвър, повреда на двигателя на 30-годишен товарен самолет "Боинг" 747 беше причината отломки да паднат и върху град Меерсен в Нидерландия. Двама души, единият от които дете, са леко ранени от падналите парчета метал.

Самолетът, излетял от Маастрихт за Ню Йорк, кацна безопасно в Лиеж в съседна Белгия.

Неизправността на двигателите е поредният удар за "Боинг", след като моделът 737 Max остана извън движение за 18 месеца след две авиационни катастрофи, при които загинаха 346 души.

Миналия декември полет на "Джапан Еърлайнс" 777 беше принуден да се върне на летище Наха поради неизправност в левия двигател - самолетът е на същата възраст като 26-годишния самолет на "Юнайтед Еърлайнс" от инцидента в събота.

През 2018 г. десният двигател на самолет на "Юнайтед Еърлайнс" се счупи малко преди да кацне в Хонолулу. След разследване NTSB заяви, че инцидентът е причинен от счупване на витлата на перката по дължина.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови