Тв каналът Дождь уволни известен тв водещ след огромен скандал в Латвия

Руската опозиционна медия е заплашена от отнемане на лиценза си за излъчване от Рига

OFFNews Последна промяна на 02 декември 2022 в 16:43 4792 2

Каростелев
Уволненият тв водещ Алексей Коростелев.

Една от най-уважаваните руски медии, опозиционнят тв канал "Дождь", се забърка в огромен скандал. Телевизията, която е в списъка на "чуждестранните агенти" в Русия, съобщи, че е освободила едно от знаковите си лица - водещия Алексей Коростелев.

Това се случва ден след като журналистът, призовавайки зрителите да съобщават за нарушенията при мобилизацията, заяви, че се надява телевизионният канал да е помогнал за подобряване на материалното снабдяване за фронта.

"Решихме да спрем да си сътрудничим с Алексей Коростелев от днес. Това е много трудно решение за нас, но ръководството на "Дождь" смята, че то е единственото правилно и възможно", заяви в ефир ръководителят на новинарската служба на канала Екатерина Котрикадзе.

В четвъртък вечерта, по време на живото предаване "Тук и сега", Коростелев заяви:

"Изпратете ни имейли на army@tvrain.tv или ни пишете на нашия Telegram. Надявам се да сме помогнали за подобряване на материалното снабдяване и основни удобства за фронта."

После фразата беше премахната от предаването, а главният редактор на канала Тихон Дядко (вписан в списъка на "чуждестранните агенти" в Русия) се извини. Той заяви, че забележката на Коростелев е "подвеждаща за зрителите" и "създава впечатлението, че "Дождь" се занимава с подпомагане на руската армия".

"В тази връзка е важно да се отбележи следното: телевизионният канал не е участвал, не участва и няма да участва в подпомагането на оборудването на руската армия - на фронта или извън него", пише той в своя канал в Telegram.

След нахлуването на Русия в Украйна и въвеждането на наказателно преследване за разпространение на "военни фейкове", под което руските власти разбират всяка информация за войната, която се различава от официалните доклади на Министерството на отбраната, "Дождь" първо преустановява работата си, а след това напусна Русия. В Русия сайтът на канала е блокиран от Главната прокуратура. В момента предаванията на медията се излъчват от Рига, както и от студиа в Амстердам, Тбилиси и Париж.

Предаванията на телевизионния канал вече на няколко пъти предизвикаха недоволството на латвийските надзорни органи.

В петък стана ясно, че Национален съвет за електронни медии в прибалтийската република е глобил канала с 10 хил. евро за това, че е показал в ефир карта, на която анексираният Крим е отбелязан като руски, и заради думите "нашата армия" по отношение на руската армия.

Организацията заяви, че това е второто нарушение от страна на телевизионния канал. Ако има три "сериозни нарушения", съветът има право да отнеме лиценза на медията за излъчване в Латвия.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1320

2

хr4

02.12 2022 в 20:22

Явно латвийците не схващат, че "Дожд" е опозиционен, а не антируски канал. Сиреч на тях(Дожд) им бърка в здравето лично путлер, а не свинщините извършени от собствените им сънародници. Поредно доказателство, че няма оправия за тая пасмина, населяваща Източната Кочина, па дори и да е опозиционна пасмина. Много хора си въобразяват, че Навални е някаква панацея, но всъщност е преоблечен Путин. Там(в Кочината) борбата не е за истинска свобода и демокрация. Там борбата е за кокала...

17053

1

dolivo

02.12 2022 в 17:58

пипнали са му роднините ФСБ