Световният авторитет в областта на цветовете - Институтът за цветовете Pantone, се произнесе: 2024 г. е годината на "Peach Fuzz" (кадифено прасковен). И обяви, че през следващата година имаме нужда от състрадание и човешка връзка.
Според влиятелната консултантска компания само един нюанс може да осигури това: оранжево-розовият нюанс като нежен, топъл и уютен, деликатно чувствен и сърдечен. Модният цвят е предназначен да представи "желанието ни да се грижим за себе си и за другите" и "чийто всеобхватен дух обогатява ума, тялото и душата".
"В търсене на нюанс, който да отразява вродения ни стремеж към близост и връзка, избрахме цвят, излъчващ топлина и модерна елегантност. Нюанс, който резонира със състрадание, предлага осезаема прегръдка и с лекота свързва младежкото с вечното", казва Леатрис Айземан, изпълнителен директор на Pantone, в съобщение за медиите.
За да избере цвета, който ще даде тон на предстоящата година, Pantone разглежда новите тенденции в редица индустрии. Експертите проучват развлекателната индустрия и филмите в процес на производство, новите артисти, модата, всички области на дизайна, желаните дестинации за пътуване, новите стилове на живот, социално-икономическите условия и други влияния.
"Влиянието може да произтича и от нови технологии, материали, текстури и ефекти, които оказват влияние върху цветовете, съответните платформи на социалните медии и дори предстоящи спортни събития, които привличат вниманието на целия свят", казват от компанията.
Цветовете на годината на Pantone определят развитието на продуктите и решенията на потребителите в областта на модата, индустриалния и интериорния дизайн, опаковането на продукти и други области.
Преди това Pantone избра Viva Magenta за 2023 г. и Very Peri за 2022 г.
Според компанията новият оранжево-розов нюанс внася комфорт, спокойствие и красота в дигиталния свят; той е модерен и същевременно препраща към миналото.
"Във време на сътресения в много аспекти на живота ни, нуждата ни от грижа, съпричастност и състрадание става все по-силна, както и представите ни за едно по-спокойно бъдеще. Напомняме си, че жизненоважна част от пълноценния живот е доброто здраве, издръжливостта и силата да му се наслаждаваме", казва вицепрезидентът на компанията Лори Пресман. Нуждаем се от цвят, "чиято нежна лекота и ефирно присъствие ни издигат в бъдещето", добави Пресман.
Мнозина в социалните мрежи се съгласиха с избора, като го определиха като красив и освежаващ. Други пък определиха цвета като скучен, нестандартен и нелицеприятен.
Според някои коментари прасковеният цвят напомня на пресилен винтидж нюанс. Цветът "ми напомня на всеки избор на цвят за дома от 90-те години", гласеше коментар в Instagram.
"Светът вече не е нито прасковен, нито пухкав. Жалко", пише друг човек.
Трети окачестви нюанса като "много демократичен, като се има предвид, че не изглежда добре на никого".
Реакциите на съобщението разкриха, че много хора са очаквали, дори са се заричали за година на зеленото.
"Поне да се координира с наситено зелено или стоманено зелено, но ми се струва, че хората се нуждаеха от надеждата, израстването и непоколебимостта, които идват със зелената година", пише потребител.
Противоречив или не, но вече започна търговията на продукти в опаковки с актуалния цвят.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста