Руската дума ще се рекламира в 6 социални мрежи

Последна промяна на 24 април 2017 в 09:33 1408 2

В най-близко време руската Държавна дума ще открие официални профили в 6 социални мрежи - ВКонтакте (руският вариант на Фейсбук), Инстаграм, Телеграм, Фейсбук, Туитър и Одноклассники, съобщава БТА.

За парламентарните страници ще бъде разработен оригинален стил и модерен дизайн, а професионални журналисти ще ги пълнят с разбираемо съдържание - новини, снимки на деня, интересни факти за Думата и депутатите, преки предавания, коментари на законопроекти.

Предвижда се информацията да бъде разпространявана по различни начини - в Инстаграм ще се представят лицата от Думата, във Фейсбук - експертни мнения и оценки, а ВКонтакте ще е място за обяснения по законите, дава пример служител от апарата на парламента.

Политологът Михаил Виноградов съзира в действията на руското парламентарно ръководство два мотива. Първият е желание да засили контрола, тъй като социалните мрежи са станали прекалено публична сцена. Вторият - да рационализира своите действия в социалните мрежи в опит да поправи обичайното положение, когато на своите страници депутатите само описват срещите си в трето лице и поздравяват било читателите по случай празниците, било колеги депутати за рождените им дни.

Друг политолог, Валерий Соловьов, изтъква, че депутатите грешат, пренебрегвайки "интернет телевизора ЮТюб, където може да открият канал на Държавната дума".

Тази седмица руският опозиционер Алексей Навални пак е в топ класацията на ЮТюб, защото отиде на интервю при известния спортен журналист Юрий Дуд. Трудно е да си представим, че след него ще видим при Дуд председателя на Държавната дума", отбелязва експертът.