Путин подписа икономически санкции срещу Турция

Последна промяна на 28 ноември 2015 в 19:58 8865 25

Президентът на Русия Владимир Путин подписа указ за въвеждането на ограничителни мерки срещу Турция, съобщи пресслужбата на Кремъл, цитирана от Интерфакс.

Документът е наречен „Мерки за гарантиране на националната сигурност на Руската федерация и защита на руските граждани от престъпни и други незаконни дейности и въвеждане на специални икономически мерки срещу Република Турция“.

Чрез него Русия временно забранява или ограничава външноикономическите сделки, свързани с вноса в страната на някои видове турски стоки. Списъкът следва да бъде определен от правителството на Русия. Изключение се прави за стоки, внасяни за лична употреба в обем, определен от законите на Евразийския икономически съюз.

В допълнение се въвежда забрана за работодателите да наемат за служители граждани на Турция от 1 януари 2016 година.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

30.11 2015 в 16:35

Ей това е, леко да го боцнеш и се държи все едно е седнал на подострен кол.

29.11 2015 в 16:58

За съжаление терминът "свободен пазар" се тълкува твърде конкретно. Истинкси свободен пазар не съществува. Всеки пазар е регулиран. Ако не бяхме членове на ЕС, нямаше да можем да изнасяме опрделени стоки за там, не и без баснословни данъци, и т.н. Регулации има абсолютно винаги, навсякъде, във всички сектори.

Според мен ИТ пазарът е частен случай. Там все още "крадливите" малко го разбират и затова не са го затапили с простотията си. Пък и ИТ е по интернационален пазар, отколкото всеки друг отрасъл и трудно се контролира. Инак съм съгласен, че държавата няма място да се меси директно в кой да е отрасъл. То не й е и работа това. Какъв интерес има политик от наука? Никакъв.

А взаимопомощ както Пантата го е описал според мен е погрешен термин. Всъщност взаимопомощ може да съществува само в рамките на дадена група или между групи, които биват свързани посредством разбирания и идеали.

29.11 2015 в 16:23

аргин, ако трябва да задълбаем, търсенето и предлагането, но в условията на свободен пазар. Иначе не. Тезата ми е, че конкуренцията няма как да бъде заменена от взаимопомощ защото те не си противостоят, а се допълват. Пример: в България един от най-бурно развиващите се отрасли е IT. Там се генерират най-високи печалби, плащат се най-високи заплати, заерите в бизнеса плащат съответно много данъци, генерират потребление и т.н. .... защото няма намеса на държавата в отрасъла. Напротив, в бизнеса с горива и изобщо с акцизни стоки, най-много печели онзи, който най-много краде. Защо? Защото бизнесът е регулиран от държавата. Проста работа. В словосъчетанието свободен пазар не бива да се подценява думата СВОБОДЕН. Е, как разбираме взаимопомощта?

29.11 2015 в 15:44

Конкуренцията не създава богатство чесън. Търсенето и предлагането създава богатство, но само когато собствеността над ресусра генериращ го е гарантирана. Оттам и причината да има правителства.

29.11 2015 в 13:26

Пантарей, хубава утопия си описал. Конкуренцията и взаимопощта вървят ръка за ръка, а не си противостоят. Конкуренцията създава богатство, което след това да може да се използва за взаимопомощ от създалия го. Без богатство, взаимопомощта е кухо пожелание. Утопия.

29.11 2015 в 13:24

Явно"HAARP"а вече подейства.

29.11 2015 в 13:15

Консумизмът рано или късно ще отиде в историята, може и да не е скоро. Но е явно как все повече хора израстват и разбират, че истинските ценности не са в колата, марковите дрехи или новия айфон. А оттам и ролята на капитала ще намалее. Както и конкуренцията ще бъде заместена от взаимопомощ. А когато и хората осъзнаят, че няма всички никой човек по-добър или по-лош от тях по естествен път ще си замине и ксенофобията и страха от "чуждото и непознатото". Разбира се, ще загубят смисъл оръжията и милитаризацията на "великите" сили (усилията на кремъл да военизира нацията си ще идат на вятъра) и наред с мира и кооперирането ще отпаднат и нуждите от държави и граници. Развитието на човечеството няма да спре, а това е единственият път към нещо смислено и противоположно на противопоставянето, агресията, разделението.

29.11 2015 в 12:25

Това с края на капитализма ми хареса.Откакто се помня го чакаме.И вече знам няма да го дочакаме!!!А дали "капитализъм" е правилният термин-не съм сигурен.Според мен термина свободна пазарна икономика е по правилен.А такава има от над 2000 години.Всичко си има цена определена от пазара,дори това да предадеш Христос!И колкото по-бързо левичарите го разберат толкова по-добре.Ще се успокоят и ще им просветне.Другото са конспиративни теории!Хайде на обяд и после си полегнете .че пускам HAARP а!!!

29.11 2015 в 12:21

Victimized, кой ти е втълпил, че ако не харесваш Русия значи подкрепяш Турция?
Така става когато ти липсва ценностна координатна система.

29.11 2015 в 11:37

Ей , като чуйте Русия и все едно ви бъркат в отверстията . Значи краварите могат да налагат ембаргота на когото си искат , да налагат и изискват санкции , да подпалват революции в държави дето са на хиляди километри от собствената им ( "извоювана" от индианците дето хич не са били поне 100-150 народа ) , да окупират и свалят суверенни режими защото не им играят по свирката така ли ??? Всяка държава си има кирливото минало , и Русия не е изключение , но вие толкова много се издавате , че сте платени , с какъв плам пишете против смъртните си врагове , да беше писаното и смислено и сигурно можеше да се води спор с вас . Ама не би .САЩ имат 720 бази из цял свят , Русия има 10 бази извън нейната територия , кой е по големия агресор ? Я вижте военното турне на щатите , че те от 50-та година насам не са се спирали , те са вечно в конфликта . Дразни ме двойния им стандарт и платените им мижитурки под формата не юзъри . Когато Асад не им игра по свирките заради газопровода дето искаха заедно с Турция да прокарат от Катар и се почна всичко , Асад бил изверг тероризирал бил населението , диктатор бил , ми той и любимата ви рязана карабина , първата дружка на Бочко , султана на Турция е диктатор , ама не виждам американците да ги освобождават ? Саудитска арабия , все още убиват жени с камъни , ама са партньори не може да ги закачаме нали така ?
Спрете да ме спрягате за русофил , аз съм човек дето вярва в това , че на България и беше достатъчно да го играе марионетка на великите сили , всичките ни го сложиха , а ние се подаваме още . Ей такива като тея по долу дето са си фен клуб сами на себе си , са фронтоваците , дошли да ни убедят , че запада е истината .Германия и Япония били икономически гиганти , еми партньори са на тея дето печатат гущерчетата ве , всяка една централна банка във всяка една държава е под прякото подчинение на световната банка , която е ЧАСТНА банка , също както и Федералния резерв . Те си пишат законите , те определят цените на петрола ,те спекулират на стоковата борса , губейки милиарди на гърба на данъкоплатците си и причинявайки криза след криза . Тази икономика съсредоточена около постоянното консумиране , скоро ще си отиде и капитализма ще бъде само лош спомен.
Говорете си квото искате , аз русофил не съм , имам много причини да не харесвам Русия , ама да подкрепям Ердоган и коалицията ислямистки движения платени и спонсорирани от членове на НАТО , да ми разиграват тази "хибридна" война , да лъжат хората в очите , да изискват от европейските граждани да приемат чужденци , да им дадат от тяхното , да ги хранят да се съобразяват , да си скастрят правата заради нашествието , дето е дирижирано , и не е дирижирано от Русия , колкото и да се напъвате да го изкарате така .