Първият заподозрян по случая с катастрофата на самолета с Евгений Пригожин и двама от ключовите му командири Дмитрий Уткин "Вагнер" и Валерий Чекалов е личният пилот на бизнесмена Артьом Степанов, съобщава без позоваване на източници телеграм каналът ВЧК-ОГПУ. Подозрения към пилота изразяват и медии извън руския мейнстрийм.
Според появилите се информации Степанов е имал достъп до самолета, на който се е качил Евгений Пригожин в сряда, а непосредствено преди инцидента заминал уж за Камчатка, а сега не вдига телефона си. Родният му брат твърди, че Валерий вече трети ден е на поход и е без връзка. Степанов е бил издирван и от правоохранителните органи, но засега неуспешно. Някои руски канали твърдят, че пилотът вече се е свързал с властите и обяснил, че ще е в Москва след няколко дни и ще даде показания.
Според оскъдната информация за него първият пилот е някогашен основател и миноритарен акционер в "МНТ Аеро", компанията, собственик на катастрофиралия самолет, а в момента и неин генерален директор. Името на Артьом Степанов фигурира сред санкционираните от САЩ лица заради връзките си с Пригожин - за личен пилот на Евгений Пригожин го счита и американското министерство на финансите. Степанов се съдеше с американците и твърдеше, че се е виждал с шефа на "Вагнер" само веднъж, за час и 30 минути. Тези час и 30 минути обърнали живота му наопаки, защото след обявяването на санкциите с него отказват да общуват приятели и познати, не може да вземе кредит или да получи ипотека, както и не може да води бизнес с международните си партньори.
Междувременно друг телеграм канал - Shot, коментира, че по една от версиите, по които работи Следственият комитет на РФ, причина за катастрофата е активирано взривно устройство, заложено в отсека на шасито.
По предварителни данни именно в района на шасито е станала и експлозията във въздуха. В резултат на това се е откъснало крилото, което е ударило стабилизатора, заради това бизнес джетът е започнал рязко да набира височина, а след това е попаднал в свредел. От взривното разхерметизиране всички, намиращи се на борда, мигновено са загубили съзнание и по тази причина пилотите не са съобщили за извънредна ситуация. Във всеки случай без крило и стабилизатор спасяването на въздухоплавателния съд е било невъзможно. Именно заради взрива в небето опашката на самолета е паднала на пет километра от фюзелажа му", обяснява Shot.
Версията за взрив на борда се поддържа от много авиационни експерти, такова предположение в сутрешния блок на bTV изказа и военният министър Тодор Тагарев, който се аргументира с това, че при поразяване от ракета останките от самолета щяха да изглеждат по друг начин.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
2030
3
25.08 2023 в 08:01
4643
2
25.08 2023 в 06:29
55
1
24.08 2023 в 19:44
Последни коментари
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Шефът на НАТО призова за увеличаване на разходите за отбрана за сметка на образование и пенсии
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Наздраве с руския петрол!
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма