Най-богатият човек в света обвини таблоид в изнудване

Последна промяна на 08 февруари 2019 в 09:47 1036 0

Основателят на „Амазон“ Джеф Безос, който е най-богатият човек в света, обвини изданието „Нешънъл инкуайърър“ в шантаж и изнудване.

Той твърди, че таблоидът го изнудвал, че ще публикува негови интимни снимки и съобщения, съобщи БТА. Американският милиардер Безос и съпругата му Маккензи обявиха миналия месец, че се развеждат след 25 години брак. В същия ден таблоидът публикува статия, в която се казваше, че Безос имал любовна афера, и се представяха в детайли лични съобщения на Безос. 

В свой блог Безос сподели имейли, които получил от посредници на Дейвид Пикър, изпълнителен директор на „Америкън медия инк“, която притежава таблоида. В тях се изброявали компрометиращи материали, които щели да бъдат публикувани, ако Безос не се откажел от разследването как личните съобщения са станали достояние на таблоида. 

Тези компрометиращи материали били именно съобщенията между Безос и бившата телевизионна говорителка Лорин Санчес, жената, с която той се срещал, както и снимки от личен характер. Те датирали от лятото на 2018 г., тоест шест месеца преди обявяването на намерението за развод.

Безос, който според сп. „Форбс“ е най-богатият човек в света със състояние $137 млрд., е и собственик на в. „Вашингтон пост“. Изнудването срещу него включвало освен искане за прекратяването на разследването и искане той да направи изявление, в което да каже, че не вярва, че таблоидът е действал срещу него, воден от политически подбуди.

„Те ми казаха, че още мои есемеси и снимки, които имат, ще бъдат публикувани, ако не спра разследването“, пише Безос. В поста си той отбелязва, че „неуморното отразяване от страна на в. „Вашингтон пост“ на темата за убийството на Джамал Хашоги, който пишеше за изданието, е несъмнено непопулярно в някои среди“.

За разследването Безос наел частния следовател Гевин де Бекър, който трябвало да провери дали източник на компрометиращите снимки и лични съобщения не е неговият брат Санчес. Той бил привърженик на Доналд Тръмп и нееднократно публично критикувал Безос, че в. „Вашингтон пост“ публикува невярна информация за държавния глава.

В хода на разследването Де Бекър казал на медийната компания, притежаваща изданието, че смята изнасянето на лична информация за Безос за политически мотивирана атака.