Ексклузивно 'Знам как да бия, няма да ти личи': Говорят още 2 жертви на насилника, пребил украинка

Латвия отне лиценза на руската телевизия Дождь заради заплаха за националната сигурност

OFFNews Последна промяна на 06 декември 2022 в 11:46 1606 1

Снимка Тв Дождь

Тв Дождь

Националният съвет за електронни медии (NEPLP) на Латвия анулира лиценза за излъчване на телевизионния канал „Дождь”. Това заяви в Twitter председателят на съвета Иварс Аболинс.

Според Аболинс решението за отмяна на разрешението за излъчване на телевизионния канал е взето „във връзка със заплахата за националната сигурност и обществения ред“. Излъчването на телевизионния канал ще бъде прекратено на 8 декември.

Иварс Аболинс смята, че ръководството на телевизионния канал „не разбира и не осъзнава значимостта и сериозността на нарушенията и поради това не може да действа на територията на Латвия“.

Водещата на „Дождь“ Анна Монгаит обяви в своя телеграм канал, че каналът продължава да работи. „Оставаме в YouTube, но губим част от кабелните мрежи. Ние умеен да преодоляваме трудностите от епичен мащаб и не считаме мисията си за приключена. Но бих искал да кажа, че всеки хейтър, който се упражняваше през тези дни върху „Дождь“ има дял в случващото се, обвинявайки ни за престъпление, което не сме извършили“, написа тя.

На 2 декември стана известно, че латвийската NEPLP глоби телевизионния канал "Дождь" с 10 000 евро за карта с Крим като част от Русия и надписа "нашата армия" по отношение на руската армия. Аболинс каза, че телевизионният канал е имал две съществени нарушения, но не уточни какво е първото. Той отбеляза, че за три такива нарушения НЕОПРО може да отнеме лиценза за излъчване.

По отношение на "Дождь" в Латвия също така образуваха дело за административно нарушение за материал, който се отнася до евентуална подкрепа за руската армия. Телевизионният канал съобщи, че водещият Алексей Коростелев е уволнен. Причина за това станаха финалните му думи в едно от предаванията, където казва „надяваме се да сме помогнали и ние за оборудването на руските войници“. Главният редактор на "Дождь" Тихон Дзядко заяви , че телевизионният канал "не се е занимавал, не е и няма да се занимава с помощ при оборудването на руската армия". "Има грешки на езика, за които трябва да се плаща огромна цена", допълни Дзядко.

По-късно стана известно също, че Службата за държавна сигурност на Латвия е започнала разследване във връзка с изявления, "които пораждат подозрения за помощта, оказвана от този телевизионен канал на войниците на руските окупационни сили". Министърът на отбраната на Латвия Артис Пабрикс заяви , че е започнал определен "процес" по отношение на телевизионния канал "Дождь" .

„Дождь“ работи в Русия от 2010 г. След като тръгна първоначално с програма с развлекателни предавания, медията бързо премина към социално-политическия дневен ред. След това той беше изгонена от руските кабелни и сателитни оператори. През 2017 г. Пък беше блокирана в Украйна. През 2021 г. я обявиха за чуждестранен агент в Русия..На 1 март 2022 г., седмица след началото на руската военна инвазия в Украйна, Генералната прокуратура поиска блокиране на сайта „Дождь“ заради „фалшификати за действията на руската армия и призиви за екстремистки действия“. На трети март каналът спря работата си. Телевизионният канал получи разрешение за излъчване в Латвия на 6 юни и мигрира там.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови