Превозвач от България постави рекорд в Полша, след като служители на местния Инспекторат на шосейния транспорт в Люблин заловиха за 12-и път негов камион с изключен тахограф. Заради манипулация и преправяне на конструкцията на легализиран отчитащ прибор, какъвто е тахографът, шофьорът на автомобила е предаден на полицията. В полза на бъдеща парична глоба нарушителят е внесъл и гаранция в размер на 12 хиляди злоти (ок. 5 хиляди лева, б. р.)
Миналия петък в района на Корошчин по национален път 26 люблинските инспектори спрели за контрол седлови влекач Scania R-410 с ремарке, возещ кафе и чай от България за Казахстан. Оказало се, както съобщават от инспекцията, че проверяваната машина принадлежи на добре познатия на инспектор български превозвач. От негови камиони до този момент инспекторите само на територията на инспекцията в Люблин били свалили вече 11 нелегални прекъсвачи на тахографи.
Шансът, че и този път ще има находка и в документацията ще бъде регистрирано 12-о нарушение на превозвача бил голям. Заради повишения риск колата била изпратена в сервиз за проверка. Там потвърдили наличието на „прекъсвач“ номер 12, който позволявал изключването на тахографа, така че да не отчита част от работното време на шофьора на път. Този път схемата не била механична – тахографът се изключвал чрез въвеждането на таен пин код, а разкаялият се шофьор предал на инспекторите карточне с изписани четирите магически цифри, които му позволяват да кара по-дълго от разрешеното.
Полските пътни власти съобщиха, че по отношение на превозвача, чието име не се споменава, ще започне административно производство. В полза на бъдеща парична санкция е внесена гаранция от 12 хиляди злоти, а допълнително превозвачът трябва да покрие разходите, свързани със смяната на преработените елементи на тахографа с оригинални и разходите за труд на майсторите в сервиза. Шофьорът е задържан и предаден на полицията.
Според полски шофьори на камиони, превозвачи от страни като България, Македония, Молдова и Турция поощряват работещите за тях тирадижии да изпълняват курсовете за по-кратко време, като поемат за своя сметки глоби за превишена скорост или за неспазени почивки. "Могат да си позволят, защото плащат по-малки заплати, а освен това изпълняват скъпи курсове, в които са калкулирани и такива глоби", коментира полски тираджия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1027
1
30.11 2022 в 11:42
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си