Ето кои са двамата пилоти, управлявали разбилия се през юни самолет на 'Ер Индия'

OFFNews 18 юли 2025 в 10:25 3090 0
Разбилият се самолет

Снимка CISF/X

Разбилият се самолет.

Запис от пилотската кабина на разговора между двамата пилоти на полета на „Ер Индия“, който се разби миналия месец малко след излитането си от индийския град Ахмедабад на път за Лондон, подкрепя теорията, че капитанът на полета е прекъснал подаването на гориво към двигателите на самолета.

Това твърди източник, информиран за ранната оценка на доказателствата от страна на американските власти.

Самолет на "Ер Индия" с 242-ма души на борда се разби в жилищна зона близо до летището в индийския град Ахмедабад на 12 юни.

По този повод Ройтерс представя кратка справка за двамата пилоти въз основа на доклада от предварителното разследване на и съобщения в медиите.

КАПИТАН СУМЕТ САБХАРВАЛ

56-годишният пилот е имал разрешително за управление на транспортен самолет, което е било валидно до 14 май 2026 г. Той е получил разрешение да лети като командир на няколко самолета, включително „Боинг 787“, „Боинг 777 и „Еърбъс А310“. Общият му летателен опит е 15 638 часа, от които 8596 часа са на „Боинг 787“.

Сабхарвал се е обадил на семейството си от летището, уверявайки ги, че ще им се обади отново, след като кацне в Лондон. Пилот, който е общувал за кратко с него, е казал пред Ройтерс, че той е бил "джентълмен".

ПЪРВИ ОФИЦЕР КЛАЙВ КЪНДЪР

32-годишният пилот е имал разрешително за управление на граждански полети, издадено през 2020 г. и валидно до 26 септември 2025 г. Той е получил разрешение да лети на самолети „Чесна 172“ и „Пайпър PA-34 Сенека“, както и да бъде командир на самолет и втори пилот на самолети „Еърбъс A320“ и „Боинг 787“. Общият му летателен стаж е 3403 часа. От тях 1128 часа са като втори пилот на „Боинг 787“.

Още от ученическите си години Къндър се увлича по летенето и през 2012 г. е започнал работа като като пилот, съобщават индийските медии, като се позовават на негови роднини. Той се присъединява към „Еър Индия“ през 2017 г.

Според издания като „Дейли мейл“, "Дейли Телеграф", „Ню Йорк пост“ и "Ивнинг стандарт" се проверява медицинска документация, свързана с командира на полета насред тиражирана информация, че той може би е страдал от депресия и от други психически проблеми и може би нарочно е разбил самолета, за да се самоубие, посочва БТА.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Манол Глишев: "Днешните протестиращи са хора, които не се задоволяват с малко"