Без спирачки заради санцкиите: Препоръчаха на пилотите на Аерофлот да спират с двигател, за да пазят накладките

Красимир Крумов Последна промяна на 01 август 2022 в 22:09 34098 10

Пилотите от Аерофлот и останалите руски компании трябва да спират машините с двигател, за да пестят накладките на спирачките

Снимка Сергей Булкин/NEWS.ru

Пилотите от Аерофлот и останалите руски компании трябва да спират машините с двигател, за да пестят накладките на спирачките

Пилотите на самолети в руската „Аерофлот“ са получили устни указания да не използват спирачките на самолета при спиране, за да не хабят накладките. Подобни инструкции са получили и екипажите в S7 Airlines, Ural Airlines, Rossiya, Pobeda, съобщи руският сайт Нюз.ру Проблемът е в това, че накладките на самолетните колесари са вносни и в условията на санкции срещу Русия не могат да бъдат доставени.

Изхабяването на накладките би довело до дълготрайно приземяване на руската гражданска авиация. При кацане и рулиране по пистата „водачите на самолети“ ще трябва да използват двигателите за спиране и забавяне на скоростта.

„Ако на пилотите им е по-спокойно да спират с помощта на двигателите, това не се забранява защото не оказва влияние върху безопасността на полета.“ Заяви в разговор за телеграм канала Радиоточка НСН Виктор Горбачов, генерален директор на Асоциацията на гражданската авиация „Аеропорт“ и член на Обществения съвет към Ространснадзор.

"Може би пилотите ще намаляват скоростта с помощта на реверса, въпреки, че той се използва за кацане, иначе ще пръснат накладките при скорост на кацане 250-300 километра в час. Невъзможно е да забавите такъв колос с накладките - те ще бъдат издухани. Ако с помощта на двигателят им е по-спокойно в това отношение, това не е забранено. Не влияе на безопасността, на Земята са. Същото е и в автомобилния транспорт. Когато тръгнете, можете да намалите с крачна спирачка или с двигателя - да отнемете газта. Това е нещо абсолютно нормално“, каза Горбачов.

Авиационният експерт обясни още, че използването на двигателя по време на кацане наистина може да помогне за намаляване на износването на частите на самолета. „При спиране на двигателя ще има допълнителен разход на гориво, но то е наше, а накладките не са наши“, отбеляза Горбачов.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

-75

10

офф бее

04.08 2022 в 23:36

Какви супер сили ве, за Батман ли е станало въпрос?!
Аз мислех, че се подиграваме на орките... А те са всичко друго, но не и "супер сили" - виж как Украйна ги плющи! Чак тука се чува! :-)))))

1011

9

Арес

04.08 2022 в 19:35

На всичките ви коментари може да се реагира само по един и същи начин, който ви харесва на вас. Защо всички реакции са на 0. 15 ок и 0 Nok или обратното ????

1011

8

Арес

04.08 2022 в 19:31

Най- бедната и корумпирана страна в ЕС, която не произвежда нищо, освен най- голям брой идиоти на глава от населението(с най- много малоумници на км²) коментира една от супер силите в Света! ????

-195

7

EA Trash

02.08 2022 в 11:41

Добре е, че има наивници, които да вярват на подобни глупости, инак офнюз щеше да остане без публика.

1005

6

Блейк7

02.08 2022 в 08:57

Не сте разбрали съвсем. Инструкцията е да не спират въобще - само намаляват при кацане на пистата и който успее да слезе, слезе, който успее да се качи - качи, и след това натискат газта и набират височина отново директно

237

5

Propaganda

02.08 2022 в 01:48

Раски подчинени гниди.
Без идея как работи авиацията.

Окрадохте западни самолети за милиарди и ся руската въшка капитулацията я гони.

-75

4

офф бее

02.08 2022 в 01:26

Забравих да добава, че земята освен плоска, е квадратна, а и куха. Като креснеш в пещера, що има ехо, а?!!!

-75

3

офф бее

02.08 2022 в 01:10

Това е фейк ве. Всъщност истината е, че сега се разработват нови спирачки, най-добрите на света, безаналогови, титаниеви (с примеси на глина и лайна от северен елен). Стягат толкова силно, че самолета даже не може да излети... Толкова са яки, че даже може и да не ги монтират - пак не може да излети!
Очаква се да ги пуснат в експлоатация съвсем скоро!

11562

2

helixs

01.08 2022 в 23:16

И накладки ли не могат да си направят бе. Няма ли някъде залежи в Сибир да си изкопаят?

910

1

Шиши

01.08 2022 в 23:11

Въпреки това, използването на реверси на тягата при кацане добавя към „цикълa“ за използването на двигателя. „Цикълът“ грубо казано е "газ - отнемане на газта". Много части в двигателя са ограничени от броя на циклите, които могат да изпълнят преди да се наложи да бъдат сменени при основен ремонт. Основните ремонти са скъпи и много авиокомпании се стремят да поддържат двигателя на крилотото възможно най-дълго. Да не би алкашите да могат да ремонтират двигатели P&W или RR, или GE? Ха-ха!