Кампания в социалните медии предизвика планове за „икономически blackout (затъмнение, бел. прев.)“ в петък - един от няколкото бойкота, планирани от активисти, които искат да изпратят послание до големите корпорации в момент, когато много американци се борят да покрият разходите си.
Кампанията призовава потребителите да не харчат пари в продължение на 24 часа, за да напомнят на корпорациите за тяхната икономическа мощ.
Инициативата призовава потребителите да преустановят всички разходи, както онлайн, така и на живо, за един ден. Нейният организатор, Народният съюз на САЩ, се обявява за непартийно гражданско движение, посветено на икономическата съпротива.
Ето какво трябва да знаете за икономическото затъмнение, обяснява в. Washington Post.
Кой е Джон Шварц?
Джон Шварц е основател на Народния съюз на САЩ и живее в района на Чикаго.
57-годишният учител по медитация казва, че идеята за бойкота му хрумнала, докато търсел начин да предприеме действия в отговор на бурното начало на администрацията на Тръмп, която предприе агресивни действия за свиване на федералната администрация.
„Те разрушават толкова много неща в тази страна“, казва Шварц. „Ако хората трябва да се намесят и да направят промяна, която да е в полза на хората, това е сега.“
Постовете му в Instagram и TikTok - под дръжката TheOneCalledJai - бързо станаха вайръл. В рамките на няколко седмици той натрупа 255 000 нови последователи в Инстаграм и повече от 100 000 нови последователи в TikTok. Отзивите от последователите са „смайващи“, казва той, а в GoFundMe за финансиране на движението са събрани над 65 000 долара.
„Всички сме изтощени. Всички сме уморени. Достатъчно е“, каза Шварц. „Не можем да седим и да гледаме как тези хора се хвалят с богатството си ... а след това всички ние седим вкъщи в тревога и страх, без да знаем как ще изкараме до края на месеца.“
Какво представлява икономическият blackout?
Инициативата е начин потребителите да упражнят икономическата си мощ, като не харчат пари в продължение на 24 часа, считано от 12:01 ч. в петък, казва Шварц.
Целта не е да се повлияе на фондовата борса, казва той пред The Washington Post, а да се накарат „корпорациите поне да се спрат и да ни забележат“.
Усилията идват в момент, когато много потребители се чувстват несигурни за икономиката на страната им. Потребителските нагласи са се понижили през февруари, според внимателно следения показател на Мичиганския университет, на фона на опасенията, че новите мита могат да влошат инфлацията. Сега американците очакват цените да се повишат с още 4,3% през следващата година, което е с цял процентен пункт повече, отколкото през януари. Това е повече от два пъти повече от целта на Федералния резерв за инфлация от 2% и повече от 3% през януари.
„Ние сме икономиката. Ние сме работната сила“, каза Шварц. „Те се възползват само защото ние ставаме всеки ден и правим това, което правим. Ако спрем, те няма да имат нищо и е време да приемат тази истина“.
Как можете да участвате?
Не харчете пари в петък, се казва на уебсайта на групата. Това включва да не се пазарува онлайн, да не се поръчва от вериги ресторанти и да не се зарежда гориво на бензиностанция.
Ако все пак трябва да купите нещо, пазарувайте на място, от малък квартален магазин. И ако можете, вземете си почивен ден от работа.
„Става дума за солидарност и изпращане на ясно послание: Ние имаме силата“, се казва в уебсайта.
Действат ли бойкотите?
Не е ясно доколко подобни движения могат да повлияят на резултатите на дадена компания, но има прецедент: Например, през 2023 г. Target отбеляза спад в продажбите, след като колекцията му за месеца на гордостта попадна в кръстосания огън на културните войни.
Америкъс Рийд, професор по маркетинг в училището Уортън към Университета на Пенсилвания, казва, че протестните движения и колективното организиране отнемат време, особено когато потребителите се справят с „нормалния натиск на живота“.
Трудно е също така да се прецени кои онлайн кампании са просто сигнализиране за добродетели - или „морално павликянство“ - или действително мотивират потребителите да се ангажират, каза той.
„Основният тест е: Готови ли сте да си причините неудобство заради идеологическата си гледна точка и да протестирате срещу нещо?“ - казва Рийд, който изучава как идентичността и ценностите на потребителите влияят върху решенията им за харчене. „И за повечето хора отговорът е „не“, особено ако не могат да си купят яйца и кисело мляко, те се притесняват за други неща.“
Ще има ли и други икономически затъмнения?
Уебсайтът на Народния съюз на САЩ изброява бойкоти през пролетта, включително:
7-14 март: Амазон, включително Whole Foods и покупките на Prime (основателят на Амазон Джеф Безос е собственик на The Post).
21-28 март: Нестле, чиито марки включват Nescafé, Toll House, Stouffer's и Purina.
28 март: 24-часово икономическо затъмнение за всички големи търговци на дребно.
От 7 до 13 април: Walmart.
18 април: 24-часово икономическо прекъсване за всички големи търговци на дребно.
21-27 април: General Mills, чиито марки включват Betty Crocker, Cheerios, Gold Medal и Pillsbury.





































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1953
5
28.02 2025 в 10:36
24468
4
28.02 2025 в 08:56
-500
3
27.02 2025 в 18:02
“Those who lack the courage will always find a philosophy to justify it.”
"I'm at that stage in life where I stay out of discussions. Even if you say 1+1=5, you're right - have fun."
3060
2
27.02 2025 в 17:57
-500
1
27.02 2025 в 17:03
Я питайти умните тиквостанци...
Явно мая манолова и тях ги е излъгала...тц тц тц... Будали!
Излезе благотворителният календар на варненските пожарникари (галерия)
МФ публикува новия Бюджет'26 - осигуровките скачат от '27, повишават се МРЗ, майчинство, осигурителен доход
МФ публикува новия Бюджет'26 - осигуровките скачат от '27, повишават се МРЗ, майчинство, осигурителен доход
Съдът на ЕС не е издавал решение срещу влизането ни в еврозоната
Къмпинг ''Арапя'' е под вода