Какво притежава империята ТИМ

Последна промяна на 11 март 2013 в 09:59 249527 134

 

ПП "Зелените" разпространи списък на всички дружества, които притежава империята ТИМ.

Списъкът бе разпратен до медиите след пресконференцията на ПП "Зелените" в неделя, 10 март 2013 г. в София.

OFFNews публикува дословно списъка.

В края на статията е приложен и запис от пресконференцията на "Зелените".

 

ТИМ има три мегахолдинга - "Химимпорт" АД, Агрохолдинг "Ловико" АД и "Холдинг Варна" АД.

Най-големият холдинг е "Химимпорт" АД.

Дружеството майка на „Химимпорт" АД е „Химимпорт инвест" АД. Негов единствен мажоритарен акционер е „Химинвест институт", дружество, регистрирано във Вадуц, Лихтенщайн (офшорна зона), представлявано от Иво Каменов.

„Химимпорт" АД има 4 акционера /по реда на броя акции/:

1. Химимпорт Инвест АД;

2. „ЦКБ Груп" ЕАД;

3. ЗАД „Армеец";

4. ПОАД „ЦКБ - Сила"

„Химимпорт" АД има около 50 дъщерни фирми в различни области и отрасли на икономиката и финансите:

- „Химимпорт груп" ЕАД;

- Българска петролна рафинерия;

- Пловдивска стокова борса АД;

- ЦКБ

- Химцелтекс ООД

- Енергопроект АД;

- Булхимекс ЕООД;

- Молет АД;

- Химимпорт Холандия;

- ЗАД Армеец;

- ЗАД „ЦКБ Живот";

- Пенсионна компания Съгласие - най-голям акционер с 49 % акции;

- ПОД „Лукойл гарант” – с 87% - в момента е част от ПОД “ЦКБ Сила”

- Омега финанс ООД;

- „Проучване и добив на нефт и газ" АД;

- „Химимпорт фарма" АД - внос и дистрибуция на лекарства и медикаменти.;

- „Порт Балчик" АД;

- „Пристанище Леспорт" АД;

- Спортен комплекс Варна - 65 %;

- Пристанище Леспорт" АД;

- „Асенова крепост" АД - над 90 % участие - производство на полимерни опаковки;

- "Кепитъл мениджмънт" АДСИЦ

"Кепитъл мениджмънт" е акционерно дружество със специална инвестиционна цел - покупко-продажба на различни видове вземания, дължими от субекти в различни отрасли на икономиката в различни региони на България;

- "Бългериън авиейшън груп" ЕАД – чрез дружеството се купуват авиокомпаниите „Хемус еър и „България еър", собственик е на авиотехническата база на летище София;

- Авиокомпания "Ер Бан" ООД - осъществяване на въздушен превоз с хеликоптери, осигуряване на асистънс при пътнотранспортни злополуки, въздушно заснемане и бизнес полети. По договор с Военномедицинска академия "Ер Бан" поддържа 24 часово дежурство на лекарски екипи,;

- "Луфтханза техник София" OOД

"Луфтханза техник София" е съвместно дружество между "Бългериън авиейшън груп" (20%) и Lufthansa Technik AG (80%) с предмет на дейност поддръжка, ремонт и боядисване на въздухоплавателни средства. Регистрираният капитал на дружеството е 9,8 млн. лв.;

- "Българска корабна компания" ЕАД

Инвестициите на "Химимпорт" в речния и морския транспорт се реализират чрез дъщерното му дружество "Българска корабна компания", 100% собственост на "Химимпорт". Регистрираният капитал е в размер на 2 млн. лв. В качеството си на дружество майка "Българска корабна компания" упражнява ефективен контрол върху 2 дъщерни фирми:

- "Параходство Българско речно плаване", в което има 79,01% пряко участие. Чрез "Параходство БРП" "Българска корабна компания" притежва контролно участие в капитала на дружествата "Ви Ти Си" - 51%, и "Маяк - КМ" - 75%.

- "Корабно машиностроене", с 51,81% участие.

"Българска корабна компания" участва ефективно в управлението на:

"Кораборемонтен завод Одесос" във Варна - 30%; "Пристанище Леспорт" (дъщерно на "Химипорт") - 99%; "Порт Балчик" (дъщерно на "Зърнени храни България" АД) - 75%. "Българска корабна компания" има директно участие в размер на 25% от капитала на "Порт Балчик".

- "Параходство Българско речно плаване" АД

"Параходство Българско речно плаване" е безспорен лидер сред българските компании, занимаващи се с речно плаване. Компанията е създадена през март 1935 г., а през декември 2005 г., чрез сделка на Българската фондова борса, "Химимпорт" придобива 29,13% от капитала на дружеството. През 2006 г., след конкурс на Агенцията за приватизация за продажба на мажоритарния дял, "Химимпорт" купува и държавния дял от 70%. През 2007 г. капиталът на дружеството е увеличен от 1,16 млн. лв. на 28,96 млн лв. "Параходство БРП" разполага със собствен флот от 25 самоходни кораба, включително фериботна платформа за превоз на пътници и автомобили и пасажерски кораб с 243 места. БРП има още 44 шлепа, 6 несамоходни танкера, 17 понтона. Инвестиционната програма на "Химимпорт" предвижда увеличаване на тонажа на "Параходство БРП" и обновяване на корабния му парк, което ще позволи свободно движение в горната част на река Дунав - до Будапеща, Виена и Германия. Параходството има и собствена пристанищна база в Русе за извършване на ремонтно- технически дейности. В порт Никопол дружеството действа като пристанищен оператор.

- "Ви Ти Си" АД

"Ви Ти Си" основно извършва морски и навигационни услуги, спедиторска и буксирна дейност, включително пристанищна буксировка във всичките 10 порта в района на Варна, както и в пристанище Балчик.

- "Маяк - КМ" АД

"Маяк КМ" е дъщерно дружество на "Параходство БРП" и произвежда палубни кранове и стоманени конструкции за корабостроенето и строителството.

- "Корабно машиностроене" АД

Варненският завод единствен в България е специализиран в производството на люкови закрития, кърмови и странични рампи за ро-ро кораби и друго подобно едрогабаритно корабно оборудване.

Дружеството има голям опит в строителството на плаващи платформи.

- Кораборемонтен завод "Одесос" АД

КРЗ "Одесос" съществува като самостятелно предприятие от 1964 г.

Основната дейност на дружеството е кораборемонт на всички видове сухотоварни, пасажерски, спомагателни кораби, танкери и контейнеровози, както и свързаните с него вътрешно и външно-икономически посреднически дейности в страната и чужбина. Заводът заема около 40% пазарен дял от кораборемонтния сектор в региона на Варна.

- "Пристанище Леспорт" АД

"Пристанище Леспорт" - Варна, е регистрирано през март 2005 г. Дружеството е с капитал от 15 млн. лв., като 99% от акциите са собственост на "Химимпорт". От 30 май 2006 г. е в сила 30-годишен договор за концесия на порта, който заема територия от 124 дка и разполага с шест закрити склада с площ 2175 кв. м. Откритата складова площ е над 24 000 кв. м. Предстои развитие и разширение на пристанището, създаване на два независими терминала за обработка на зърно и за обработка на наливни товари чрез отвоюване на нови територии във Варненското езеро.

- "Порт Балчик" АД

От 25 май 2006 г. "Порт Балчик" е концесионер на "Пристанищен терминал Балчик", което поставя началото на развитието на дружеството като един от пристанищните оператори в България.

Географското местоположение на пристанището играе решаваща роля за структурирането на обработваните товари - Добруджа е един от районите с най-висок добив на зърно. Сред основните клиенти на "Порт Балчик" са "Папас олио", "Доминион Грейн България", "Калиакра" АД и др. Стойността на инвестициите, които трябва да се изпълнят за целия срок на 25-годишния концесионен договор, са в размер на 3,47 млн. лв.

Следва на стр. 2

Страница на статията : 0102
Виж още за:
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

09.02 2016 в 11:51

Какви реформи,какви пет лева като тези безконтролни мутри от Зърнени храниАД, не са плащали заплати от миналата година!Срам и позор че тези разбойници си правят касвото поискат,и никой не ги проверява! Много фирми в България вече плащат на седмица,а тези уроди плащат на три,четири месеца веднъж!

20.12 2015 в 15:49

Странно как постепенно всички ”идват на мойта”...аз като говоря че запъртъците трябва да се Изтребват-ми казват че съм бил ”екстремист”...Накрая -много хора ще разберат, че”да си хуманен в джунгла-е равносилно на самоубийство”...

04.12 2015 в 09:05

Хайде на бас, че тия жалки мутрагени не могат да изброят и половината на списъка. И не ги еня, защото са само жалки бушони на всички които са ни крали, мародерствали и унищожавали България. Без разлика на цвят политически партии, Мафиоти, олигарси с бели якички, ДС и бивши партийни величия, съдебната мафиотиизирана система. Всички, без изключение. Има и други като тях котараци, Орион които са същите. Бушони, които като изгърмят- изчезват с комисионната си далеко. А тия които все пак ги осъдят са гарантирано оправдани от мафиотизираната съдебна система. Подчертавам отново-всички. И знам, че за да се отървем и спасим родината си, няма да мине без кръв. Ще ни окървавят. Но няма друг начин. Иначе ние, останалите трябва да се махаме от тия земи. А и това не виждам как да стане. Т.е. те или ние заради бъдещето на нашите деца и внуци.

26.05 2015 в 12:05

Тези разбойници не плащат и минималните заплати който се полагат на робите им с месеци!Зърнени храни АД, няма ли институции който да ги раследват? Има ли държава, а и стадото ги търпи!

06.04 2015 в 02:03

Ei tova e nai-tocnija kometar bratja i sestri, na Jespy: "Смешна държавица - офшорна компанийка притежава държавицата :))) Що има още луди да гласуват и плащат данъци - не знам. Дали и в европата е така - офшорки да притежават държавите им ?!?!"

Bravo

01.04 2015 в 18:33

Искам да попитам всички тролове, макар се съмнявам да четат каквото и да е по темата, те просто copy / paste от текстовите документчета и да си вземат заплатата, която сигурно е 20% от това, което дават за тях...
Един ден, децата ви ще живеят в тази държава по начина, по който вие им постилате и това, което правите е ПРОДАЖБА НА БЪДЕЩЕ за жълти стотинки...

01.04 2015 в 16:45

Бая неща са пропуснати, примерно международното летище в Казан, Русия... Но това няма значение на фона на всичко останало.