
ПП "Зелените" разпространи списък на всички дружества, които притежава империята ТИМ.
Списъкът бе разпратен до медиите след пресконференцията на ПП "Зелените" в неделя, 10 март 2013 г. в София.
OFFNews публикува дословно списъка.
В края на статията е приложен и запис от пресконференцията на "Зелените".
ТИМ има три мегахолдинга - "Химимпорт" АД, Агрохолдинг "Ловико" АД и "Холдинг Варна" АД.
Най-големият холдинг е "Химимпорт" АД.
Дружеството майка на „Химимпорт" АД е „Химимпорт инвест" АД. Негов единствен мажоритарен акционер е „Химинвест институт", дружество, регистрирано във Вадуц, Лихтенщайн (офшорна зона), представлявано от Иво Каменов.
„Химимпорт" АД има 4 акционера /по реда на броя акции/:
1. Химимпорт Инвест АД;
2. „ЦКБ Груп" ЕАД;
3. ЗАД „Армеец";
4. ПОАД „ЦКБ - Сила"
„Химимпорт" АД има около 50 дъщерни фирми в различни области и отрасли на икономиката и финансите:
- „Химимпорт груп" ЕАД;
- Българска петролна рафинерия;
- Пловдивска стокова борса АД;
- ЦКБ
- Химцелтекс ООД
- Енергопроект АД;
- Булхимекс ЕООД;
- Молет АД;
- Химимпорт Холандия;
- ЗАД Армеец;
- ЗАД „ЦКБ Живот";
- Пенсионна компания Съгласие - най-голям акционер с 49 % акции;
- ПОД „Лукойл гарант” – с 87% - в момента е част от ПОД “ЦКБ Сила”
- Омега финанс ООД;
- „Проучване и добив на нефт и газ" АД;
- „Химимпорт фарма" АД - внос и дистрибуция на лекарства и медикаменти.;
- „Порт Балчик" АД;
- „Пристанище Леспорт" АД;
- Спортен комплекс Варна - 65 %;
- Пристанище Леспорт" АД;
- „Асенова крепост" АД - над 90 % участие - производство на полимерни опаковки;
- "Кепитъл мениджмънт" АДСИЦ
"Кепитъл мениджмънт" е акционерно дружество със специална инвестиционна цел - покупко-продажба на различни видове вземания, дължими от субекти в различни отрасли на икономиката в различни региони на България;
- "Бългериън авиейшън груп" ЕАД – чрез дружеството се купуват авиокомпаниите „Хемус еър и „България еър", собственик е на авиотехническата база на летище София;
- Авиокомпания "Ер Бан" ООД - осъществяване на въздушен превоз с хеликоптери, осигуряване на асистънс при пътнотранспортни злополуки, въздушно заснемане и бизнес полети. По договор с Военномедицинска академия "Ер Бан" поддържа 24 часово дежурство на лекарски екипи,;
- "Луфтханза техник София" OOД
"Луфтханза техник София" е съвместно дружество между "Бългериън авиейшън груп" (20%) и Lufthansa Technik AG (80%) с предмет на дейност поддръжка, ремонт и боядисване на въздухоплавателни средства. Регистрираният капитал на дружеството е 9,8 млн. лв.;
- "Българска корабна компания" ЕАД
Инвестициите на "Химимпорт" в речния и морския транспорт се реализират чрез дъщерното му дружество "Българска корабна компания", 100% собственост на "Химимпорт". Регистрираният капитал е в размер на 2 млн. лв. В качеството си на дружество майка "Българска корабна компания" упражнява ефективен контрол върху 2 дъщерни фирми:
- "Параходство Българско речно плаване", в което има 79,01% пряко участие. Чрез "Параходство БРП" "Българска корабна компания" притежва контролно участие в капитала на дружествата "Ви Ти Си" - 51%, и "Маяк - КМ" - 75%.
- "Корабно машиностроене", с 51,81% участие.
"Българска корабна компания" участва ефективно в управлението на:
"Кораборемонтен завод Одесос" във Варна - 30%; "Пристанище Леспорт" (дъщерно на "Химипорт") - 99%; "Порт Балчик" (дъщерно на "Зърнени храни България" АД) - 75%. "Българска корабна компания" има директно участие в размер на 25% от капитала на "Порт Балчик".
- "Параходство Българско речно плаване" АД
"Параходство Българско речно плаване" е безспорен лидер сред българските компании, занимаващи се с речно плаване. Компанията е създадена през март 1935 г., а през декември 2005 г., чрез сделка на Българската фондова борса, "Химимпорт" придобива 29,13% от капитала на дружеството. През 2006 г., след конкурс на Агенцията за приватизация за продажба на мажоритарния дял, "Химимпорт" купува и държавния дял от 70%. През 2007 г. капиталът на дружеството е увеличен от 1,16 млн. лв. на 28,96 млн лв. "Параходство БРП" разполага със собствен флот от 25 самоходни кораба, включително фериботна платформа за превоз на пътници и автомобили и пасажерски кораб с 243 места. БРП има още 44 шлепа, 6 несамоходни танкера, 17 понтона. Инвестиционната програма на "Химимпорт" предвижда увеличаване на тонажа на "Параходство БРП" и обновяване на корабния му парк, което ще позволи свободно движение в горната част на река Дунав - до Будапеща, Виена и Германия. Параходството има и собствена пристанищна база в Русе за извършване на ремонтно- технически дейности. В порт Никопол дружеството действа като пристанищен оператор.
- "Ви Ти Си" АД
"Ви Ти Си" основно извършва морски и навигационни услуги, спедиторска и буксирна дейност, включително пристанищна буксировка във всичките 10 порта в района на Варна, както и в пристанище Балчик.
- "Маяк - КМ" АД
"Маяк КМ" е дъщерно дружество на "Параходство БРП" и произвежда палубни кранове и стоманени конструкции за корабостроенето и строителството.
- "Корабно машиностроене" АД
Варненският завод единствен в България е специализиран в производството на люкови закрития, кърмови и странични рампи за ро-ро кораби и друго подобно едрогабаритно корабно оборудване.
Дружеството има голям опит в строителството на плаващи платформи.
- Кораборемонтен завод "Одесос" АД
КРЗ "Одесос" съществува като самостятелно предприятие от 1964 г.
Основната дейност на дружеството е кораборемонт на всички видове сухотоварни, пасажерски, спомагателни кораби, танкери и контейнеровози, както и свързаните с него вътрешно и външно-икономически посреднически дейности в страната и чужбина. Заводът заема около 40% пазарен дял от кораборемонтния сектор в региона на Варна.
- "Пристанище Леспорт" АД
"Пристанище Леспорт" - Варна, е регистрирано през март 2005 г. Дружеството е с капитал от 15 млн. лв., като 99% от акциите са собственост на "Химимпорт". От 30 май 2006 г. е в сила 30-годишен договор за концесия на порта, който заема територия от 124 дка и разполага с шест закрити склада с площ 2175 кв. м. Откритата складова площ е над 24 000 кв. м. Предстои развитие и разширение на пристанището, създаване на два независими терминала за обработка на зърно и за обработка на наливни товари чрез отвоюване на нови територии във Варненското езеро.
- "Порт Балчик" АД
От 25 май 2006 г. "Порт Балчик" е концесионер на "Пристанищен терминал Балчик", което поставя началото на развитието на дружеството като един от пристанищните оператори в България.
Географското местоположение на пристанището играе решаваща роля за структурирането на обработваните товари - Добруджа е един от районите с най-висок добив на зърно. Сред основните клиенти на "Порт Балчик" са "Папас олио", "Доминион Грейн България", "Калиакра" АД и др. Стойността на инвестициите, които трябва да се изпълнят за целия срок на 25-годишния концесионен договор, са в размер на 3,47 млн. лв.
Следва на стр. 2
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
09.02 2016 в 11:51
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
20.12 2015 в 15:49
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
04.12 2015 в 13:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
04.12 2015 в 09:05
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
22.08 2015 в 21:26
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
26.05 2015 в 12:05
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
06.04 2015 в 02:03
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
06.04 2015 в 01:45
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.04 2015 в 18:33
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.04 2015 в 16:45
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Минал Заминал
Руски офицер премина във ВСУ, предаде в плен 11 солдати
Vitorio
Евродепутатите върнаха на поправителен номинираните за комисари за климата
Vitorio
Енергетиците и управляващите се разбраха: Въглищните централи няма да затворят (обновена)
2021
Енергетиците и управляващите се разбраха: Въглищните централи няма да затворят (обновена)
2021
Енергетиците и управляващите се разбраха: Въглищните централи няма да затворят (обновена)