Космическото наблюдение на дупките по пътищата в България не е шега. Това е проект, за който два пъти се одобрява обществена поръчка. Аз съм я прекъснала за втори път. Компания твърди че има специални права да прихваща сигнала от спътниците, които летят над страната ни и чрез специална технология наблюдава състоянието на пътищата. След което, предложението беше, да ни информират къде има дефекти. Обществената поръчка е на стойност 8 милиона лева. Смятам, че няма нужда от подобно нещо. В регионалното министерство ежедневно постъпват сигнали от граждани и от медиите и можем да правим това наблюдение напълно безплатно.
Това заяви служебният министър на регионалното развитие архитект Виолета Комитова по Нова тв.
Регионалният министър коментира и обвинението на бившия премиер Бойко Борисов, че финансовият министър е „взел пари от строежа на АМ „Хемус” и ги е написал като излишък”. По думите й в АПИ е имало пари за целево изграждане на АМ "Хемус". „По време на служебното правителство бюджета правеше трансформации, за да осигури средства месец по месец за пенсионерите, тъй като беше недопустимо тези надбавки да се спрат. Трябваше да се осигурят и пари за медиците на първа линия. Нямаше възможност да се актуализира бюджета заради липса на НС, се търсеха свободни средства, които към момента не са необходими по тяхното предназначение, за да се решават други социални проблеми. Такъв е случаят с парите, които бяха взети от АПИ, предназначени за АМ „Хемус”. Както вече знаете там има 70 процента предварително дадени пари, а е изпълнено строителство – около 13 на сто. Тоест там може да се строи и без тези милиони, тъй като средствата вече са дадени авансово”.
„При бюджет от 382 милиона лева чрез допълнителни задания АПИ възлага допълнителни ремонтни дейности за 2,9 милиарда лева, които са разделени в две календарни години. Възниква въпросът защо в област, в която имаме нужда от много текущи ремонти на пътища, защо възлагаме толкова много дейности, без да имаме финансиране. Има парадокс при АМ ”Хемус” – там няма фронт за строителство по Лот 4, 5 , 6, 7, 8 и 9, но сме дали предварително средствата. А при текущите ремонти е точно обратното - има фронт за строителство, но няма пари. Този начин на управление е най-големият парадокс. С парите от „Хемус” е могло да си осигурим пари за текущите ремонти”, посочи регионалният министър.
По думите й всички фирми, занимаващи се с текущ ремонт, са спечелили договорите чрез обществена поръчка. "Възлагани са дейности, които не е могло да бъдат обезпечени финансово. Фирмата има договор, примерно за 20 милиона лева да поддържа пътищата на Пловдив за пет години. Същевременно получава допълнително задания на хвърчащи листи за още 200 милиона лева за допълнителни ремонти. Но тези средства не са разрешени по договора за обществената поръчка", посочи Комитова. И допълни: "Отговор на въпроса защо е правено това трябва да дадат бившите ръководители на АПИ и регионалното министерство".
Бъдещото правителство трябва да си предвиди пари за ремонти на пътища, подчерта Комитова. Това строителство не трябва да спира, въпреки нарушенията в обществените поръчки, обясни тя, като се мотивира, че незавършеното строителство е най-скъпо.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО
Итн
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)