СОС се събира извънредно, ще слуша Терзиев за златни колчета, задръствания и ремонти

OFFNews 17 октомври 2024 в 07:03 2106 4

Кметът Васил Терзиев, зам.-кметът Илиян Павлов и съветникът от Спаси София Борис Бонев

Снимка БГНЕС/архив

Кметът Васил Терзиев, зам.-кметът Илиян Павлов и съветникът от Спаси София Борис Бонев

Столичният общински съвет се събира извънредно днес, единствената точка в дневния ред на заседанието е изслушване на кмета Васил Терзиев за задръстванията, трафика, транспортното обслужване и пътната безопасност в града. 

Шефът на СОС Цветомир Петров свика извънредната сесия след искане на съветниците от ГЕРБ-СДС. В доклада им се посочва, че "безпрецедентните задръствания в столицата, обусловени от хаотично и некоординирано възлагане на строително-ремонтни дейности, нехайството на Общината по отношение на пътната маркировка и организацията на движение, както и упорството на администрацията да отказва съдействие на транспортните оператори и да изпълни справедливите искания на транспортните работници за по-добри възнаграждения създават взривоопасна комбинация, която може да доведе до пълен блокаж на града в комуникационно отношение". 

Междувременно Терзиев обяви, че бонусната система за транспортните работници влиза в сила от 1 ноември и споразумението със синдикатите е подписано. 

Вносителите на доклада задават въпроси за организацията на движението при детелината на бул. "България" и връзката с Околовръстния път и ремонта на ул. "Опълченска". Те искат и отговор на въпроса защо процедурите за избор на изпълнители за пътна маркировка не са стартирани и има ли сключен договор със "Софинвест" за поддръжка на пътната маркировка, в какъв обем, за кои точно дейности, колко средства са преведени към "Софинвест" за поддръжка на пътна маркировка. Бившият шеф на СОС и кандидат за депутат от ГЕРБ Георги Георгиев вчера обяви, че "софиянци вече плащат 3 пъти по-високи цени за "златни" антипаркинг колчета и 2 пъти повече за "златни" парапети. Едно антипаркинг колче до вчера струваше 18,68 лева, а сега при Терзиев ни струва 51,34 лева. Същото колче, просто три пъти по-скъпо. Един парапет струваше 82,60 лв., а сега е поскъпнало повече от два пъти - до рекордните 182,28 лв съгласно новия договор на Терзиев. Това са фактите по договора за маркировка и пътни елементи на Терзиев за 11 млн. лв, сключен като инхаус процедура, написа Георгиев във фейсбук. 

Кметът Васил Терзиев, заместникът му Илиян Павлов и общинският съветник и лидер на "Спаси София" Борис Бонев вчера не отрекоха, че общинското дружество "Софинвест" работи на по-високи цени, но офертата поскъпнала след смяна на ръководството на дружеството. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    8784

    4

    flatko

    17.10 2024 в 10:22

    ГЕРБ-калинки да не би да имат предвид задръстванията, които техните платени протестъри причиняват всеки ден на Кравай с абсурдните си искания за премахване на велоалея и бус-лента?

    438

    3

    user4eto

    17.10 2024 в 09:36

    Шизофреници са герболясалите!
    "безпрецедентните задръствания в столицата, обусловени от хаотично и некоординирано възлагане на строително-ремонтни дейности"

    Не, не е това проблема със задръстванията.
    Проблема е ПРЕЗАСТРОЯВАНЕТО. Което не е от вчера, нито от една година, нито пък от две.
    И ако погледнете интерактивната карта на govalert eu на издадените разрешения за строеж, по времето на Фандъка. Свят ще ви се завие, какви задръствания предстоят ако тези сгради бъдат построени.

    1000

    2

    PaulPierce

    17.10 2024 в 08:18

    Е трябва да решат. ако искат ремонти ще има задръствания. Правилният въпрос тук е защо в София на 1000 човека се падат 700 автомобила, а във Виена 300.
    Иначе колче за 18 лв е без коментар, то за 18 лв вече не можеш да обядваш...

    1020

    1

    ПР

    17.10 2024 в 08:13

    Много ми е любопитно,как ще борят задръстванията.Застрои се всичко възможно,но и продължава.Столичани в много повече щъкат по улици от 70-те.Половината дебит на пътните платна е зает за паркиране.И пак не стига.За 1 г.,серията АЕ-ХЕ вече се запълва.За буква-9999 автомобила.А,сметнете ги само за 2024.Аз имам 1 кола.С нея ходим на работа със жена ми.Но и ГТ ползваме активно.Почти не познавам около мен такива.Колегата-двама,две коли.Колежката-трима,три коли и т.н.

     
    X

    Историята на Сирия - страната, която всички искат да контролират