Планът за възстановяване и устойчивост бе използван от бившия вицепремиер по европейските средства в служебните кабинети на Стефан Янев и Гълъб Донев - Атанас Пеканов, за атака срещу доскорошния финансов министър Асен Василев. Конкретен повод е дали Пловдив ще има метро.
Според Пеканов Асен Василев лъже, че е "вкарал проект за метро в Пловдив (градска железница) до летището в Плана за възстановяване (съответно трябва да се изпълни до лятото на 2026).".
"Ясно е, че по време на избори се лъже много, но тази глупост ми идва в повече... Чувал съм за такива идеи от други хора, може и да са добри, но винаги са били само теоретични. Няма такъв проект, няма такова финансиране. Асен Василев показва една красива визуализация на 30-секундно клипче и обещава, че на базата на това клипче догодина може да започне строителството (а явно и да привърши малко след това, защото проектите по ПВУ са до лятото на 2026).
Какъв е смисълът от тази лъжа? Какво носи? Колко гласове носи? Как после да убедим хората, че не всички са маскари? Защото хората, излъгани от тези лъскави клипчета, ще повярват и ще чакат нещо да се направи. Как да ги убедим след това, че Европа всъщност прави смислени неща за нас? Е, след това разбира се винаги може да кажем, че някой друг е виновен, но да не се чудим защо има ниска избирателна активност, скептицизъм, анти-европейски настроения и други", написа Атанас Пеканов в профила си във Фейсбук.
Разбираемо, публикацията е харесана от членове на ГЕРБ като бившия министър на образованието Красимир Вълчев.
Няколко часа по-късно дойде и отговорът на Асен Василев, който съобщи, че е учуден, "че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ", съществува във финалната версия на ПВУ от април 2022 г).
В него пише следното:
"Описание на Проект 1 – Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS.
С оглед подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България – сред които София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските им райони."
Етап 184 и 186: "42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане"."
Василев е приложил и скица.
Потребител на Фейсбук е препратил текста на Асен Василев под твърденията на Атанас Петаков, който е коментирал следното: "аха, разбирам, защото попитах доста хора и никой не се сети кое нещо от текущите проекти в ПВУ въобще може да бъде представено като такъв проект. Значи закупуването на мотрисни влакове за цялата страна от големия проект на НКЖИ, ще бъде представяно като изграждане на надземно метро в Пловдив? Предполагам, че с много фантазия може да стане така, макар че визуализацията показва готова инфраструктура и че финансирането за такава уж било осигурено (което не изключва някога някъде в бъдещето да бъде осигурено от други източници или от общината)..."
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-10000
1
21.04 2024 в 19:08
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара
Деспин Митрев
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)