„И ние като германците можем да кажем, че Берлинската стена между България и бивша Югославия днес пада. От днес Сърбия има пристанище Варна, пристанище Бургас и до центъра на Истанбул - няма светофар“.
Това заяви министър-председателят Бойко Борисов на официалното откриване на новоизградения участък от автомагистралата от българската граница до град Ниш, Сърбия. Трасето е част от Общоевропейския транспортен коридор №10. За откриването българският премиер бе поканен от президента на Сърбия Александър Вучич.
„Днес свързваме Азия и Европа през България и Сърбия“, подчерта премиерът Борисов пред стотиците гости на церемонията. Министър-председателят акцентира, че цялата българска промишленост ще може да ползва този път за Западна Европа и поднесе поздравленията си за откриването му.
„България днес е по-близо от всякога, затова благодаря на министър-председателя Бойко Борисов“, обърна се сръбският президент Вучич към българския премиер. Вучич подчерта, че Сърбия ще се свърже с братска България и чрез „Балкански поток“. „Без съседите - къщата не може да се опази. С нашите български комшии - пътят ни е отворен. Министър-председателят Бойко Борисов каза, че от днес Сърбия има достъп до пристанищата Варна и Бургас. А той е добре дошъл - и в Пирот, и Ниш“, каза още президентът на Сърбия пред българския премиер и водената от него делегация.
Преди церемонията по откриването премиерът Борисов и президентът Вучич обсъдиха напредъка по важните за региона инфраструктурни проекти. „От Белград до Бургас няма светофар. От Белград до Истанбул няма светофар. И сега строим от Бургас до Варна да няма светофар. А който е от тая страна завива на София вдясно и стига до Солун през АМ „Струма“, изброи българският министър-председател. Сръбският президент даде висока оценка на направеното от правителството на България.
Участъкът, който президентът на Сърбия и българският министър-председател откриха днес, е с дължината 86,9 км като строителните дейности по изграждането му започват през 2011 г. Стойността на проекта възлиза на 476 млн. евро, а средствата са осигурени от Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие, както и от Световната банка.
Изграденото трасе включва 87 моста, 5 тунела (Банцарево, Сопот, Сарлах, склон Пражна и Протон с обща дължина 2,6 км) и 5 детелини. При строежа на участъка са използвани 290 000 кубични метра бетон, 37 000 тона арматура и около 780 000 тона асфалт. Тази магистрала ще свърже двата района - Ниш и Пирот, населени с около 450 000 души, и ще осигури по-лесна връзка на Източна Сърбия с най-близкото летище „Константин Велики“ в Ниш.
С пускането в експлоатация на трасето от българската граница до Ниш или на т.нар. „източно разклонение” се завършва изграждането на целия участък на транспортния коридор № 10 през територията на Сърбия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6774
2
09.11 2019 в 17:46
Та още къде годинка най-малце ша я подпираш стената.. Да не я обвинваш, че е паднала в Българско, та заради туй не сколасваш да завършиш АМ Европа до 2021-ва година..
13214
1
09.11 2019 в 17:05
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма