Външният министър Екатерина Захариема и колегата й от транспортното ведомство Росен Желязков призоваха в писмо до Европейския парламент евродепутатите да разгледат внимателно Пакета „Мобилност I" по време на предстоящата сесия на 8 юли. Двамата настояват да се коригира сегашната му версия, която налага нови ограничителни и непропорционални мерки в ЕС.
Писмото до ЕП е подписано още от министрите на външните работи и на транспорта на 8 държави от ЕС: Кипър, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша и Румъния.
Те изразяват съжаление, че въпреки дискусиите на всички нива през последните 3 г. за Пакета „Мобилност I" някои разпоредби в него съществено са се отклонили от първоначалните цели за подобряване на социалните условия за шофьорите, осигуряване на ефикасност и устойчивост на автомобилния транспорт и поддържане на гладкото и правилно функциониране на Единния пазар на ЕС.
Пакетът „Мобилност I" е създал голямо разделение между държавите членки в Съвета в ЕС, като 9 от тях са били против временното междуинституционално споразумение, подчертават министрите. Според тях не е била извършена оценка на новите разпоредби за въздействието върху околната среда и функционирането на Единния пазар на ЕС.
Практическата невъзможност за прилагане на разпоредбите ефективно ще изключи някои държави от Единния пазар на ЕС и ще наложи значителни и вероятно непреодолими бариери пред други, категорични са министрите. Те алармират, че има риск от възникване на протекционизъм в ЕС, който ще намали конкурентоспособността на европейските производители и ще доведе до увеличаване на емисиите на въглероден диоксид.
Министрите призовават евродепутатите внимателно да разгледат предложените ограничителни мерки на пазара, сред които задължението камионите/тежкотоварните превозни средства да се връщат на всеки 8 седмици в държавата членка на установяване, периода на „охлаждане" при каботажни операции и разделяне на междутърговските транспортни операции.
„Призоваваме Европейския парламент да коригира настоящата версия на Пакета Мобилност I", заявяват министрите. Те подчертават, че искането им се основава на дълбока загриженост за сектора на автомобилния транспорт, който е силно засегнат от пандемията COVID-19, и в който работят милиони граждани на ЕС.
„Разчитаме на вашето разбиране по въпроса по време на пленарната сесия, спазването на най-добрите практики в законодателството и готовността да допринесете за конкурентоспособността на Единния пазар на ЕС, фактическото прилагане на Зелената сделка и благосъстоянието на семействата, зависими от транспортния сектор", казват в заключение министрите на 9-те държави от ЕС.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България