БСП обяви транспорта в София за незаконен, общината ги обвини в манипулация

Последна промяна на 30 март 2018 в 14:17 3460 0

Целият градски транспорт в София се движи без всякакви документи, без разписание, без договори и всичко зависи от кмета.

Това заяви депутатът от БСП Георги Свиленски в парламента. Позволих си на транспортна комисия да попитам изпълнителния директор на „Автомобилна администрация“, в присъствието на зам.-министъра на транспорта Ангел Попов, как работи транспортът в София, каза още народният представител и цитира стенограмата. 

Кой гарантира в Столична община сигурността и качеството на услугата? Кой гарантира, че не се изразходват неправомерно средства по заплащане на тази услуга? Този въпрос ще пътува към прокуратурата, каза още Свиленски.

Питам г-жа Фандъкова дали е вярно твърдението на директора на ДАИ, защо и кой в Столична община за пореден път допусна да не е изрядна общината в ключов сектор - транспорта, кой ще понесе отговорност и как г-жа Фандъкова ще понесе отговорност от първо лице единствено число, защото не може да продължава да се крие за своите зам.-кметове и директори на дирекции. Отговорността е нейна“, заяви председателят на БСП-София Калоян Паргов. Той е категоричен, че Фандъкова трябва да даде отговор на тези въпроси. „Тази информация е много обезпокоителна. Градският транспорт в София е извън легитимността“, коментира той. Паргов припомни скандално решение, взето след одитен доклад на Сметната палата - удължаване на договорите на „Карат – С“. 

Зафир Зарков: БСП не различават градски от междуградски транспорт

Зам.-председателят на комисията по транспорт в Столичната община Зафир Зарков отрече твърденията на БСП. Всички линии на градския транспорт са с "ясни и точни регламенти и договори", категоричен бе той.

От изказването на БСП излиза, че не правят разлика между градски и междуградски транспорт. Всичко това може да се определи като евтин политически пиар, отговори Зарков на обвиненията. 

В настоящия момент по действащи договори за междуградски транспорт по републиканската транспортна схема след проведена поръчка през 2017 г. има действащи 48 договора. 10 линии са до закупуване на нови автобуси като част от условията и те ще влязат в действие. За 8 линии, за които не е имало кандидат или не е отговарял на изискванията, се подготвя нова процедура. За нея е искано разрешение от областния управител на София, както повелява и законът", добави Зарков.