Бареков с най-скъпата кампания, само плакатите му стрували близо 200 хил.

Кой колко похарчи за предизборната кампания

ОFFNews 08 юли 2014 в 13:01 8900 19

България без цензура на Николай Бареков е участникът в евровота, похарчил най-много за предизборна кампания. Това стана ясно днес, след като Сметната палата публикува отчетите на партиите, коалициите и независимите кандидати.

ББЦ е разходвала близо 2 милиона лева за агитация (виж подробности по-долу). Следва я Коалиция за България с 1,89 млн. лв.

Публикувана бе и представената на Сметната палата информация от медии, социологически, рекламни и PR агенции.

Ето какво сочи справката:

Коaлиция за България - 1,89 млн. лева, от които 1,77 милиона - за медийно отразяване

ГЕРБ - 1,62 млн. лв., от които 1,58 млн. за медийна кампания

Атака - 1,39 млн. лв.

България без цензура - 1,96 млн.

ДПС - 1,61 млн. лв.

Реформаторски блок - 771 хил. лева, от които 572 хил. са за реклама в медиите

АБВ - 396 хил. лева.

Според отчета България без цензура е похарчила 1,3 милиона от общия си бюджет за кампанията за медийно отразяване. Коалицията около Бареков е изпратила до одиторите 50 страници с имена на дарители – общо 502 души. Те са направили дарения за 859 000 лева за целите на кампанията и 309 хил. – за партийна дейност.
Само въздесъщите плакати, флайери и диплянки на ББЦ, които заляха страната, са стрували 191 хил. лв.
За митинги коалицията е отделила 153 хил. лева. В същото време разходи за командировки не са декларирани.

Коалиция за България е платила за медийно отразяване 1,4 млн. лева от общия си бюджет за кампанията (1,89 млн.). За комадировки са отишли около 50 000 лева, а за листовки и плакати – 66 700 лева. За митинги и концерти са разходвани 136 хил. лева. Даренията от физически лица са 55 700 лева.

ГЕРБ е партията, заделила най-малък дял от общия си бюджет за кампанията за медийно отразяване. За сметка на това хората на Борисов са заложили на концерти, митинги и рекламни плакати и брошури.

За реклама и пиар публикации партията е похарчила 385 хил. лева (от общо 1,62 млн. за кампанията). За социологически проучвания са дадени 24 000 лева. (Горните две партии не са посочили подобен разход.)
Най-големите пера в бюджета на ГЕРБ са за митинги и концерти – 483 хил. лева, и за плакати и брошури – 464 хил.лева.

ДПС декларира солидни разходи за гориво, канцеларски и „други“ материали – общо 385 хил. лева. За медийни услуги са отделени 539 хил.

498 000 лева са платени за плакати и други рекламни материали. За концерти и други публични събирания ДПС отчита само 21 000 лева.

Реформаторският блок е похарчил близо 53 000 лева за гориво. И тук по-голямата част от бюджета за кампанията – 572 хил. , е отишла за медийни услуги. За брошури и плакати са разходвани близо 29 000 лева.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице