Бареков отново e похарчил 1 млн. лв. за предизборна реклама

Последна промяна на 11 октомври 2014 в 16:35 5697 14

Николай Бареков

С  близо 1 млн. лв. разходи за предизборна реклама в медиите България без цензура на Николай Бареков е водач сред 40 доставчици на медийни услуги.

Това съобщи Институтът за развитие на публичната среда на Антоанета Цонева.

Преди изборите за Европейски парламент Бареков похарчи над 1.2 млн. лв. за реклама в медиите. Тогава обаче получи 10.66%, а на вота на 5 октомври - едва 5.69%.

След Бареков най-много разходи за предизборна кампания в медиите е направила БСП - близо 619 000 лв. Столетницата също не получи особено добър резултат на вота на 5 октомври - 15.4%.

Участниците в изборите са похарчили общо 4 385 587 лв.

Ето колко са похарчили останалите партии по данни на Института за развитие на публичната среда:

Мониторингът обхваща сайтовете на 40 медии – електронни и печатни - 6 телевизии, 4 радиостанции, 15 вестника и 15 информационни сайтове и агенции.

Според Изборния кодекс медиите следва да публикуват оферти за отразяване 40 дни преди изборния ден.

Данни за сключените договори между медии и участници в изборите се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и се премахват не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.

Според Изборния кодекс заплащането на медийните услуги става предварително (т.е. преди съответното излъчване или публикуване) и при спазване на обявените от съответния доставчик ред, условия и цени, които трябва да са еднакви за всички.

Без оферти за отразяване на предизборната кампания останаха сайтът Гласове, в. Черно море и в. Дума.

От включените в мониторинга 40 медии, към 10-ти октомври 2014 г., 27 са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

До края на предизборната кампания 13 от медиите нямат сключени договори или не са публикували сключените такива с участниците. 13-те медии, които не са публикували информация за сключени договори към този момент на своите страници, са: в. Дума, в. Монитор, в. Телеграф, в. Борба, в. Старозагорски новини, Bnews, BGnes, Dir.bg, Гласове, Всеки ден, Novini.bg, Webcafe.bg и Blitz.bg.

Focus News и Радио Фокус продължават с практиката си от евроизборите да публикуват договори с участниците в кампанията, които са в напълно нечетлив формат - снимка, която не позволява да бъдат установени сумите, за които са сключени.

Вестник Струма е публкувал договори, в които сумите с участниците са заличени.

Разпределението на средствата за медии по партии и коалиции към 10-ти октомври 2014 г. е посочено в таблицата по-долу (за да прегледате информацията за всички участници, използвайте падащото меню в таблицата).

Ето и разпределението на парите за предизборна агитация по медии:

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13.10 2014 в 22:15

От къде бре тъп Бюрек ги взе тези пари?... Кой ти дърпа конците?... Нещо общо с КТБ?... Цацаааа ела в тиганя

12.10 2014 в 14:52

А кога Цацаров и НАП ще попитат Бюреков от къде са тези пари и дали са платени данъците им? Или пак ще се окаже, че дължи данъци?

12.10 2014 в 01:28

Тоест Движението за пари и свинщини е похарчило над 1.5 милиона - 1 милион за Суека и 555 000 за тях си

11.10 2014 в 21:07

тъй както ги гледам първите 3 броя са и първи по купуване на гласове и други предизборни дисциплини.

11.10 2014 в 21:06

Сори, ама при положение, че средно пакетите за реклама по телевизиите струват по 100-200 000 лева, как точно ГЕРБ, които гледахме навсякъде са изкарали само с 200 или за другаря Фюрер има намаления? Какво е това Република БГ и защо за 100 000 го нямаше никъде? Бареков как има 1 милион като КТБ е затворена?

11.10 2014 в 20:52

За първия милион не се питало, ама това е втория бре Цацаров.

11.10 2014 в 19:00


Гацо каза!
Щом Цона Общата заработва - значи лъжата е в пълен ход, пълни боклуци са протестърите и към тях е Цона Общата
Гацо Каза!

11.10 2014 в 17:56

Да не стане объркване, това е за реклама само.
В една кампания има много разходи.
Кампанията на ГЛАС НАРОДЕН е около 100 000 лв.
Представете си тогава другите партии, колко пари са платили.

11.10 2014 в 17:04

А колко похарчиха РБ за Корман и гласоподавателите в хасковските села?
..........................
5 лева.

11.10 2014 в 17:02

... прави ми впечатление, че Св.Св. Бригадир и Витков е некъф страшен дзифтар и скатавка! И леф не пуска!

... хахахахахахахахахахахахаха