Арх. Любо Георгиев: Данъците за втора кола и празно жилище трябва да се увеличат

OFFNews 08 ноември 2023 в 14:52 17400 14

Арх. Любо Георгиев

Снимка Екипът на София

Придобиването на повече коли от едно семейство трябва да води до увеличаване на данъчната ставка. Това не е наказателна мярка към хората с повече възможности, а логично следствие на това, че София не може да поеме толкова много автомобили. 

Това заяви арх. Любо Георгиев, урбанист и ръководител на “Екипът на София”, пред "Дневник". Георгиев ще бъде човекът в екипа на новия кмет Васил Терзиев, който ще отговаря за визията и развитието на столицата през следващите четири години. 

Според него трябва да се пристъпи към регулиране на паркирането чрез картиране на целия град, където ясно да са посочени позволените места. “Ако не си паркирал на разрешено място, то следва скоба, “паяк” или глоба. Тук говорим за преустановяване на паркирането в зелени площи, по пешеходни пътеки и тротоари”, коментира той. 

В интервю пред OFFNews в края на септември арх. Георгиев обяви, че трябва да се увеличат данъците за празните жилища, които хората купуват, за да вложат парите си в тях. 

Не се знае колко са празните жилища, но са между 25 и 40% от съществуващите жилища. Те ще се увеличават при темповете, с които се строи. Това не е в услуга на града като цяло. Създава полупразни квартали, необходимостта от изграждане на инфраструктура - транспорт, улици, канализация, топлофикация и т.н., за сграда, която е пълна 50-60%. Това е необосновано от икономическа гледна точка и като общество плащаме много за инвестиционната цел на имотите. Не че в имот не трябва да се инвестира, но сме залитнали твърде много в това отношение, обясни Георгиев. 

И уточни, че системата за регистрация е остаряла и дали в един имот се живее или той е необитаем се познава най-лесно по електромера. Кой живее без ток, мотивира се арх. Любо Георгиев. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3700

14

опетков

08.11 2023 в 22:57

Очаквайте още от малоумщините на новоизпечените управници. Могат да въведат такса върху въздуха и да почнат да мерят обема на белите дробове на всеки. Или кой какви газове изпуска. Както е казано пътят към ада е постлан с "добри намерения". Добре е, че нямат мнозинство никъде из органите на управление, че все още могат да ги озаптяват. Накрая софиянци ще ги гонят с камъни.

11619

13

Танас

08.11 2023 в 22:15

Не че другарката от малцинствата е въобще вариант, ама вие си ги избрахте... Няма по-криво нещо от зелен комунист. Нямало къде да се паркира. А защо разрешавате строителство на жилища без предвидено поне по едно парко място на дом и то не на улицата или пътя? Направете го като в нормалните страни - например Великобритания - няма жилище без място за паркиране. Сложете и такса за влизане в центъра (освен за живущите - един вид като зелена зона) и си решете проблема със задръстването. За жилищата - що да е проблем, че не живея там? Плащам ли данък? Плащам! Значи е платено и за път и за канализация и за всичко... Ако не се плаща данък, защо?

Зелените еуглени се опитват да направят от София нещо като горкия Оксфорд - 15 минутен град... Ама Оксфорд си е левичарски и малък провинциален градец (ако не броим даскалото там). София е далеч по-динамичен град...

7925

12

Trabajo

08.11 2023 в 18:46

ако са ми верни впечатленията, че когато почна учебната година, задръстванията в града стават в пъти по-големи - простичко решение би било да се направи организация за училищен транспорт (обществен, частен, комбиниран, ...).

това би помогнало много.

а иначе, ако искаш да намалиш проблемите с автомобилите - намаляваш движението с тях. вместо да правиш нови "пробиви", затваряш жълтите павета.
и не може един час паркиране да е по-евтин от билетче за градския.

1000

11

Някойситам

08.11 2023 в 18:20

Едната кола определено не е лукс, а необходимост, но не съм съгласен за втората. С първата може да предприемеш далечно пътуване без проблем, втората си е чист лукс :) Не случайно има градски транспорт, на който не му оттърва да плаща данъци и такси, може да си се придвижва евтино чрез него.

-240

10

редовно четящ

08.11 2023 в 17:37

Колата отдавна не е лукс, а необходимост. Две коли на семейство си е нормално. А за жилищата, по-добре да обуздаят истеричното застрояване, там е ключът от бараката. Не търсенето и предлагането, а прането на пари чрез строителство е проблем.

-1650

9

ob1

08.11 2023 в 17:34

Ма изобщо не ми дреме кой. Като има апартаменти в излишък, да си плаща. Не тука някой да ми хленчи, че обикновения човечец бла-бла..

Демотиваторе, сигурен съм, че точно ти не си направил никого кмет:) Твоят кандидат лекинко не се класира на поста. Почти ми е жал... почти :)

400

8

демотиватор

08.11 2023 в 16:22

#ТатковотоДедовотоЧичовото ще оправи 'сичкото проблем.
Нал' за туй го направихме кметун (ジ)

605

7

Wenc

08.11 2023 в 15:42

obl, като Рашков нали ?

-1650

6

ob1

08.11 2023 в 15:33

Кой пък обикновен човечец има 6 апартамента?!? Това са гробаджийските чантаджии. Да ги смажат от данъци, дреме ми :)

12078

5

edin slep

08.11 2023 в 15:26

Ами до блока в който живея скоро се появиха 5 автомобила с врачанска регистрация по едно и също време. Пет ... има и нови има и по-стари. Значи едно семейство с пет коли, това са пет паркоместа.

Трябва да се върви към датски модел - искаш да паркираш в града, добре - разрешителното струва Х пари. Временното (на гости) си струва Y. Иначе по улиците гният маса таралясници. Има и нови - една електрическа Дачия не е мръднала от 3-4 месеца, ама само тя да е.
 
X

Топлофикация подари 200 милиона на Ковачки