На Северната скоростна тангента на участък от 5 км има 63 кръпки с площ 7600 м, а на АМ „Хемус“ за 8,5 км кръпките са 235. На практика тези автомагистрали приличат на скъпи модерни дънки, които са с много кръпки и малко дупки, каза пред bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.
„Водим преговори за осигуряване на скенер от чужбина, за да можем да сканираме трасето на Северната скоростна тангента и да проверим състоянието на пътната настилка, без да копаем. Не е разумно да разкопаем всички магистрали, за да направим проверки“, заяви Шишков.
В последните няколко месеца ние направихме 4 проверки по пътищата. Оказа се, че строителните дейности са били приемани като отговарящи на проекта, а в действителност се видя, че това не е така. Затова сегашните проверки се правят, като една от целите е да се сравняват с проектите – така ще бъдат извадени наяве много от дефектите с изграждането на пътищата ни. Строителният процес в България е добре регламентиран и има достатъчно участници в строителството, които би трябвало да гарантират неговото качество, каза още регионалният министър.
Протоколите за скрити работи най-вероятно ще се извадят и ще се види кой какво и как е подписвал, когато органите на МВР и прокуратурата тръгнат да разследват, заяви Шишков. В момента, в който бъдат готови окончателните доклади от проверките, те ще бъдат предоставени на МВР и на прокуратурата.
Проверката на двата лота на АМ „Тракия“ – от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол, са показали липси от 12 и 17 процента от асфалтовата настилка спрямо проекта. Те са в лошо състояние не само защото са натоварени. Участъкът от София до Яна на АМ „Хемус“ също е в лошо състояние. Проверките бяха направени с органите на МВР, защото аутобаните са с по-дълбоки проблеми от това, че движението ги амортизира. При АМ „Марица“, където има и затворен участък, проверките са установили, че при 30 см асфалт по проект реално са 23 и 24 см, като на места е имало проблеми и със земната основа. Пропаданията, според мен, не са само поради недобро качество на строителството, но и поради пестенето на строителни материали. Проблемът с качеството на пътищата е в липсата на контрол от страна на възложителя, каза регионалният министър.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-1650
2
10.03 2023 в 09:39
и работа-работа-работа...
800
1
09.03 2023 в 22:54
Последни коментари
Джендо Джедев
СБЖ кани на хибриден семинар и черпи с магнетизирана вода
Wenc
Лена Бориславова: Шефът на ГЕРБ е Делян Пеевски
Mateevk
Според БСП Григорова и Манолова ще са патерица на ГЕРБ
Vitorio
СБЖ кани на хибриден семинар и черпи с магнетизирана вода
Wenc
След изборите пуделът Кирил Петков ще е в кучкарника на Бойко Борисов, закани се Пеевски
4I4ATA
Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари