Жп мъдрост: Вагоните са като жени. Няма стари жени, а лошо гледани жени

OFFNews 31 март 2018 в 11:55 6560 0

Снимка БГНЕС

При първоначалния оглед ясно се вижда, че от третия вагон, където е апаратурата за осветлението, е най-голяма вероятността – около 90%, да е възникнал пожарът, който изгори два вагона от бързия влак София-Бургас снощи. Това заяви шефът на Специализираното звено за разследване на транспортни инциденти инж. Бойчо Скробански пред БГНЕС.

От тази апаратура се командва на целия вагон отоплението и осветлението.

Първо ще се отворят шкафовете отдолу, там е основното, главното захранване, където върви високото напрежение. Късото съединение е някъде в този район. Всеки един влак преди излизане е преглеждан, прави му се пълен преглед. Не е установено да е имало проблеми. Добре, че е станало в гарата, а не в движение, което е дало възможност и на пожарната да реагира бързо. Голям принос има и превозната бригада, която е извела пътниците веднага. Поздравявам ги, че са свършили работата много професионално. В гасенето има и включени пътници от влака, които са проявили гражданска позиция и са гасили с пожарогасителите, но течението е пренесло пожара назад и е изгорял и четвъртия вагон, каза Скробански.

Той подчерта, че температурата е била доста висока.

„Виждате рамите на вагоните в какво провиснало състояние са, което говори, че температурата наистина е била много висока. Няма стари жени, има лошо гледани жени – вагоните за мене не са стари, опира до поддръжка. Но това са неща, които трудно могат да се хванат в движение. С помощта на работата на спецзвеното в пожарна безопасност, която ще стартираме от понеделник, се надявам експертизата да се изготви бързо”, уточни Скробански.

Бойчо Скорбански

Той е категоричен, че целта на неговото разследване не е да има наказани и уволнени.

„Искам да установя техническата причина, която да ни даде възможност други такива подобни ситуации да не се получават. Ще се дадат препоръки на съответното предприятие – БДЖ „Пътнически превози” и по всяка вероятност вече на управителя си е негово право да си търси отговорностите, които са си в прерогатива за по-нататъшните му действия”, каза още Скробански.

Все още няма окончателна версия, на която да се спрем във връзка с горелия влак на гара Коньово, заяви от своя страна Ангел Даскалов, директор на „Пътнически превози” – Пловдив.

В момента органите продължават разследването и като приключи тогава ще излезем със становище за причината за инцидента, добави Даскалов.

Той е категоричен, че възрастта на вагоните не е причина за този инцидент. Всеки път преди да излязат в експлоатация, вагоните минават технически преглед.

„И на този преглед ако има нещо нередно, вагонът няма да бъде пуснат. Преди тръгването на този влак е извършен технически преглед. Компетентните органи ще уточнят причината за запалването, възможна е и външна намеса, примерно ако някой в тоалетната е пушил цигара. Това не може да се каже със сигурност, тъй като не е приключило следствието. Правят се огледи в момента с хора от министерството, които отговарят за такива по-тежки инциденти, „Вътрешна сигурност” също си прави разследване. За да се стигне до крайното решение ще минат още доста огледи”, отбеляза Даскалов.

Той добави, че оттук нататък следва да се закарат вагоните в депо, ще се направи още една експертиза, която изисква време. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице