Месото винаги е заемало централно място на българската трапеза – не само по празници. Но именно сега, около Великден и Гергьовден, темата е особено актуална: какво агнешко ще изберем за семейството си? Потребителите очакват не просто добра цена, но и доказано качество. За да гарантира свежестта и качеството на прясното месо и риба от собствените си марки, Lidl прилага строга система за контрол по целия производствен процес – от избора на производител до хладилната витрина в магазина. В отговор на потребителското търсене за безкомпромисно качество, веригата засилва контрола върху тези продукти като въвежда допълнителни независими инспекции на място в складовете и магазините си от световния лидер в контрола на храните SGS.
Повече за процесите на контрол и допълнителните проверки разказва Доротея Маринова, специалист „Качество и устойчивост“ в Лидл България.
1. Може ли българският потребител да бъде сигурен и спокоен, че когато си купува месо от голяма верига като Lidl, качеството ще е гарантирано?
За близо 15 години на пазара сме успели да се докажем – и продължаваме да се доказваме всеки ден пред нашите клиенти – че качеството на продуктите е един от ключовите приоритети в нашата работа. То е заложено и в нашия бизнес модел на смарт ритейлър и не можем да си позволим компромис по тази тема. Затова работим много в посока контрол на качеството като постоянно надграждаме и развиваме нашите действия спрямо актуалните тенденции, промените в производствените практики и нуждите на потребителя. Това важи с пълна сила и за месото, всички месни заготовки и рибата от собствените марки на Lidl. Високите стандарти за качеството на тези продукти се осигуряват първо чрез подбора на производители и доставчици, а след това и чрез редица постоянни мерки за контрол. Работим само с производители, които са сертифицирани по международните стандарти за добри производствени практики IFS или BRC, а това означава, че месото и рибата са произведени и съхранени при подходящи условия, които гарантират качество и безопасност на продукта. В допълнение на това, провеждаме и одити – обявени и необявени, по наши собствени критерии, както и лабораторни анализи на крайния продукт, чрез които проверяваме дали продукцията наистина отговаря на високите изисквания за качество и безопасност. На всеки шест месеца извършваме и вътрешен „контрол на свежестта“ в логистичните центрове, с който проверяваме цялостното състояние на месото и рибата преди предлагането им в магазинната мрежа – от температурата и външния вид до правилното етикетиране.
Свежото месо в Lidl е предварително нарязано на удобни за клиента парчета и порции и е поставено в подходящи опаковки. Над 90% от месото е опаковано в защитна атмосфера – това е специален газ, който се впръсква в опаковката точно преди да се запечата. По този начин се запазва свежестта и годността на месото за по-дълго време, а това дава възможност на клиентите да оптимизират бюджета си и да планират по-точно потреблението си.
За да гарантираме още веднъж, че месото достига до потребителите винаги с високо качество, в допълнение към вътрешния регулярен контрол, създадохме и механизъм за независими външни проверки. Те се осъществяват в партньорство с SGS – компания, която е световен лидер в контрола на качеството, чрез извънредни инспекции многократно през годината в двата склада и магазините на Lidl в цялата страна.
2. Върху опаковките на прясното месо и риба от собствените марки на Lidl има лого с надпис „Гаранция за качество SGS – световен лидер в контрола“. Каква информация ни дава то?
Именно това лого гарантира, че даденият продукт успешно е преминал въведената от Lidl допълнителната стъпка в контрола на качеството – независима проверка от квалифицирани инспектори на SGS. Това е още една гаранция за клиента, че продуктът, който държи в ръцете си, е проверен, може би точно преди да си го купи. На над 50 проверки годишно подлежи целият асортимент на Lidl – постоянен, сезонен и акционен – от прясно месо и риба под собствените марки „Порция свежест“ и „Грил майстор“, в който присъстват близо 100 продукта с гарантирано високо качество.
3. Какво наложи въвеждането на тези допълнителни независими инспекции?
Целта на тези допълнителни проверки е качеството на продуктите да бъде потвърдено още веднъж, непосредствено преди закупуване. Така затваряме веригата на контрол, като обхващаме целия жизнен цикъл на продуктите – от производството, през склада, до витрините в магазина.
За Lidl мнението и очакванията на потребителите са от изключителна важност. Затова се обърнахме към нашите клиенти чрез анкети в приложението Lidl Plus, като ги попитахме „Кои критерии са определящи за вас при избора на прясно месо и риба“. В проучването се включиха близо 30 000 потребители. Според резултатите 27,2% от анкетираните посочват свежестта като най-важен критерий за месото, следвани от външния вид (22,1%) и цвета, чистотата и целостта на опаковката. При рибата водещ е външният вид (38,2%), следван от свежестта, цвета, вкуса, целостта и чистотата на опаковката, както и мирисът на рибата. На база резултатите от проучването и нашия опит, систематизирахме критериите, така че да се получи една пълна и обективна оценка за качество.
4. Какво точно включват инспекциите и какви критерии следят експертите от SGS?
Инспекциите са необявени – с цел максимална обективност и автентичност на резултатите. На случаен принцип се посещават търговски обекти в цялата страна, както и двата склада. Квалифициран инспектор от SGS проверява наличните в обекта артикули месо, месни заготовки и риба от собствените марки на Lidl, които носят съответното лого „Гаранция за качество SGS - световен лидер в контрола“. Следят се 15 основни показателя, включително външен вид, повърхност, цвят, форма, размери, свежест, температура на продукта, опаковка, маркировка, срок на годност и др. При инспекциите се използват таблети със специално разработен софтуер, чрез който резултатите са видими в реално време, а при наличие на проблем, отговорните лица биват известени мигновено. Това позволява своевременна реакция от наша страна.
5. Как беше избран SGS за партньор в този процес и какво носи тяхната експертиза?
SGS действително са световен лидер в контрола на хранителни продукти с представителство в над 100 държави. Те са наши дългогодишни партньори, които са доказали коректност и компетентност, но в същото време обективност и безпристрастност.






































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3980
1
28.04 2025 в 10:25
Излезе благотворителният календар на варненските пожарникари (галерия)
МФ публикува новия Бюджет'26 - осигуровките скачат от '27, повишават се МРЗ, майчинство, осигурителен доход
МФ публикува новия Бюджет'26 - осигуровките скачат от '27, повишават се МРЗ, майчинство, осигурителен доход
Съдът на ЕС не е издавал решение срещу влизането ни в еврозоната
Къмпинг ''Арапя'' е под вода