Всички коли със стикери с чип след 12 юли, разпределят ги в 5 групи според замърсяването

Екологичната група на колата не съвпада с категорията от производителя, кметовете определят зони за ограничения и глоби

OFFNews Последна промяна на 06 март 2021 в 08:53 7166 1

От 12 юли всички автомобили ще имат стикер с чип за екологична група, която е различна от екологичната категория на производителя. След извършен годишен технически преглед той ще бъде поставян на предното стъкло на колата зад огледалото за обратно виждане. 

Това обясни директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски по БНТ. По думите му това ще оскъпи прегледа с не повече от 5 лева. 

Екологичните групи ще са 5, като в най-високата попадат само електрическите и хибридните автомобили. Измерванията ще покажат коя кола в коя група попада, независимо от данните на производителите. 

Стикерите ще се поставят само на леки коли, а целта им е - при мръсен въздух, кметовете на общините да налагат ограничения за движението на по-замърсяващите. Предстои зоните за ограничения да бъдат определени от кметовете, като не е задължително те да съвпадат със съществуващите синя и зелена зона, обясни Раневски. В зоните за ограничения ще бъдат поставени камери, които могат да разчитат еко информацията в чипа на стикера. Общините ще определят и размера на глобите за нарушителите. 

Тези, на които технически преглед предстои след 12 юли, ще трябва да отидат до пункт, само за да им определят екологична група, за да могат да влязат в София, обясни още Раневски. 

От 2022 г. се променят и правилата, по които ще се извършва техническият преглед. Вече това няма да зависи от екипите на пунктовете, а те ще подават данни в "Автомобилна администрация", откъдето ще дават разрешение колата да премине прегледа. 

От догодина ще има и нови изисквания за таксиметровите апарати. Ще има цена за време и цена за движение, а не както е сега и цена за престой.  Така ще бъдат защитени правата на потребителите, които могат да изчислят времето, в което автомобилът се движи, да засекат кога се качват в таксито и кога слизат. Сега само апаратът определя колко е времето за престой, обясни Раневски. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

3616

1

zuljin

06.03 2021 в 09:33

Леко малоумни МИЛИЦИОНЕРСКИ мерки, до които доведе байганьовската любов към нафтовите печки и карането без DPF...
... и понеже са малоумни и ефект няма да има, следваща стъпка е, тия без DPF, демек всеки втори, директно да ги спират от движение.