Колата на НСО с бившия премиер Кирил Петков, която миналия четвърък – 16 май, се удари в граждански автомобил край Аксаково, е шофирана с много над позволеното, 150-160 км/ч.
Това твърди пред БНР експертът от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков. Той се аргументира със снимките на деформираните коли.
Според Желязков, загиналият шофьор при инцидента с колата на НСО не е имал добра видимост - заради растителността и пътните знаци. Освен това автомобилът му е бил поне два пъти по-лек от специализирания на службата за охрана.
Колата на НСО заедно с четиримата пътници – шофьорa, охранител, бившия премиер Кирил Петков и PR-a Найо Тицин, е билa около 3 т.
Колата заедно с двамата пътници – загиналия на място шофьор и съпругата му, която пострада тежко при инцидента, но вече е изведена от медикаментозната кома във варненската болница „Св. Анна“, е била не повече от 1,4 т.
При скоростта, с която са се движили, 60 до 80 км./ч. няма как колата да бъде смачкана до неузнаваемост, твърди Желязков.
Не е изключено шофьорът да не е спрял на знака „Стоп“, както посочиха в деня на катастрофата и от НСО, и от полицията във Варна, добавя Желязков.
Той посочва още, че преасфалтираният участък на мястото на инцидента - заради което на 21 май бяха остранени шефът на областното пътно управление във Варна Явор Пасев и началникът на отдела за инвестиционно-ремонтни дейности там Севдалина Казълова; срещу двамата започна и дисциплинарно производство, а регионалният министър подаде сигнал до прокуратурата - ще попречи да се проучи спирачният път и колко е дълъг.
Също по думите на Желязков, десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък на пътната отсечка. Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза той.
Самото преасфалтиране е с размери 2 на 10 м.
До няколко дни ще бъде готов подробен доклад на Европейския център за транспортни политики за катастрофата. Експертите твърдят, че са направили всички видове проучвания на мястото, огледали са и двата автомобила.
Случаят се разследва от Военната прокуратура в Сливен. Очаква се в най-кратки срокове да бъде готова и автотехническата експертиза, която трябва да укаже точното място на удара на двете коли, както и с каква скорост са се движили. Ще бъде изготвена и метеорологична експертиза за времето на инцидента.
Няма данни за наличието на видеорегистратор в колата на НСО. Изискани са справки от различни институции за наличието на камери в района. От общината в Аксаково се очаква да предостави скица на пътните отсечки и Т-образното кръстовище, където стана катастрофата.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1246
6
22.05 2024 в 23:55
https://www.google.com/maps/@43.2692089,27.8176578,3a,48.9y,306.45h,75.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCgROhCuNhZu7k5X1WAmhR w!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu
1000
5
22.05 2024 в 23:46
Кинетичнат енергия на тялото от 3 000 кг при скорост 40 м/с (144 км/ч) е
Е=(3000.40.40):2=2400000
Ако скоростта с която е отскочила ударената кола е v ще получим
(1800.v.v):2 = 2 400 000
1800.v.v=4 800 000
v.v=4800000/1800
v.v=2666,66
V=51,6 m/s което е 186 км/ч
Една част от енергията ще се поеме от смачканите железа. Ало е половината то джипа да е отскочил с началма скорост 94 км/ч.
Сега си представете че с такава скорост удряте спирачка и на 40 колела. На колко метра ще се влачите, дамо на 20 ли ?
2558
4
22.05 2024 в 23:41
173
3
22.05 2024 в 20:58
Няма само Боко да оправя няляво и надясно с 200...
-3874
2
22.05 2024 в 20:03
605
1
22.05 2024 в 18:49
Не понасям Кирчо но ако другия е сякъл пътя защо само този шофьор ръбат всички.
Последни коментари
4I4ATA
Планира ли Сърбия да нападне съседни държави?
Деспин Митрев
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)
Деспин Митрев
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)
baba Yaga
Московска клиника предлага безплатно инвитро с ''материал'' от Павел Дуров
baba Yaga
Планира ли Сърбия да нападне съседни държави?