

Колата на НСО с бившия премиер Кирил Петков, която миналия четвърък – 16 май, се удари в граждански автомобил край Аксаково, е шофирана с много над позволеното, 150-160 км/ч.
Това твърди пред БНР експертът от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков. Той се аргументира със снимките на деформираните коли.
Според Желязков, загиналият шофьор при инцидента с колата на НСО не е имал добра видимост - заради растителността и пътните знаци. Освен това автомобилът му е бил поне два пъти по-лек от специализирания на службата за охрана.
Колата на НСО заедно с четиримата пътници – шофьорa, охранител, бившия премиер Кирил Петков и PR-a Найо Тицин, е билa около 3 т.
Колата заедно с двамата пътници – загиналия на място шофьор и съпругата му, която пострада тежко при инцидента, но вече е изведена от медикаментозната кома във варненската болница „Св. Анна“, е била не повече от 1,4 т.
При скоростта, с която са се движили, 60 до 80 км./ч. няма как колата да бъде смачкана до неузнаваемост, твърди Желязков.
Не е изключено шофьорът да не е спрял на знака „Стоп“, както посочиха в деня на катастрофата и от НСО, и от полицията във Варна, добавя Желязков.
Той посочва още, че преасфалтираният участък на мястото на инцидента - заради което на 21 май бяха остранени шефът на областното пътно управление във Варна Явор Пасев и началникът на отдела за инвестиционно-ремонтни дейности там Севдалина Казълова; срещу двамата започна и дисциплинарно производство, а регионалният министър подаде сигнал до прокуратурата - ще попречи да се проучи спирачният път и колко е дълъг.
Също по думите на Желязков, десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък на пътната отсечка. Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза той.
Самото преасфалтиране е с размери 2 на 10 м.
До няколко дни ще бъде готов подробен доклад на Европейския център за транспортни политики за катастрофата. Експертите твърдят, че са направили всички видове проучвания на мястото, огледали са и двата автомобила.
Случаят се разследва от Военната прокуратура в Сливен. Очаква се в най-кратки срокове да бъде готова и автотехническата експертиза, която трябва да укаже точното място на удара на двете коли, както и с каква скорост са се движили. Ще бъде изготвена и метеорологична експертиза за времето на инцидента.
Няма данни за наличието на видеорегистратор в колата на НСО. Изискани са справки от различни институции за наличието на камери в района. От общината в Аксаково се очаква да предостави скица на пътните отсечки и Т-образното кръстовище, където стана катастрофата.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1246
6
22.05 2024 в 23:55
https://www.google.com/maps/@43.2692089,27.8176578,3a,48.9y,306.45h,75.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCgROhCuNhZu7k5X1WAmhR w!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu
1000
5
22.05 2024 в 23:46
Кинетичнат енергия на тялото от 3 000 кг при скорост 40 м/с (144 км/ч) е
Е=(3000.40.40):2=2400000
Ако скоростта с която е отскочила ударената кола е v ще получим
(1800.v.v):2 = 2 400 000
1800.v.v=4 800 000
v.v=4800000/1800
v.v=2666,66
V=51,6 m/s което е 186 км/ч
Една част от енергията ще се поеме от смачканите железа. Ало е половината то джипа да е отскочил с началма скорост 94 км/ч.
Сега си представете че с такава скорост удряте спирачка и на 40 колела. На колко метра ще се влачите, дамо на 20 ли ?
2558
4
22.05 2024 в 23:41
-27
3
22.05 2024 в 20:58
Няма само Боко да оправя няляво и надясно с 200...
-5674
2
22.05 2024 в 20:03
420
1
22.05 2024 в 18:49
Не понасям Кирчо но ако другия е сякъл пътя защо само този шофьор ръбат всички.
Съдят за тероризъм подпалвачите от Велико Търново и Сливен
Тръмп обяви, че няма да чака 50 дни за санкциите срещу Русия
Как се краде булка във Враца (ВИДЕО)
Гневни, младите лекари обявиха, че проблемите се замитат отново. Блокираха Орлов мост (допълва се)
Все пак Тръмп втвърди тона. Кремълските пропагандисти видяха ръката на ''агента Мелания Тръмпенко''