"Намаляването на демографската криза и нискообразованото население е пряко свързано с увеличаването на учителските заплати", заяви министърът на образованието Красимир Вълчев на дискусията „Демография и образование“.
В развитите държави преподаватели стават учениците с най-висок коефициент на интелигентност, а в България студентите по педагогика са показвали среден успех в училище, констатира той и подчерта, че планираното увеличение на учителските възнаграждения (те трябва да станат средно с 20% над средната заплата за страната) е стъпка тази посока.
За да прекъснем спиралата на неграмотността, трябва да има задължително образование и мотивирани учители, посочи министърът. С други думи, държавата трябва да обхваща децата в задължителни групи в детските градини от възможно най-ранна възраст, за да може невладеещите български да го усвоят и да могат да продължат в училище наравно с останалите.
Там, където семейството отсъства или е слабо, държавата трябва да е силна, смята министърът.
Според него спирането на децата от задължителните предучилищни групи или от училище трябва да е престъпление, а родителите да носят наказателна отговорност за това.
Според него помощите за бедните семейства трябва да се дават под формата на обучителни дейности и учебници, а не като пари и храна. Според Вълчев учителите могат много по-искрено да преценят от какво имат нужда децата от родители, които си купуват алкохол с парите от помощите.
Доц. Антоанета Христова от Института за изследване на населението и човека при БАН напомни тревожната статистика за раждаемостта у нас: образованите жени между 19 и 49 г. раждат средно по 1.2 деца, тези с основно и по-ниско образование - средно по 2.6. Щом интелитентните хора не могат да си позволят да имат деца у нас, значи държавата не прави нужното.
У нас ромите висшисти са 0.5%, при българите процентът е 25.6. Ромите без образование са 21.8%.
По темата за интеграцията на ромите се включи вицепремиерът Валери Симеонов, който също участва в дискусията.
"Има семейства, които учат и работят и след едно-две поколения не се различават от нас. Но за да можем да интегрираме повече роми, трябва да премахнем затворените гета. Те са извор на престъпност. Именно там детето на роми, което иска да учи, ще бъде спряно и ще бъде научено как да проси и краде", каза Симеонов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
8007
6
12.09 2017 в 15:42
29217
2
12.09 2017 в 13:22
Втори вариант. Дете не ходи на училище, защото вкъщи няма какво да се яде, какво остава за книги, тетрадки и всичко останало, нужно за школото. Вкарваме тате в пандиза за една година. Детето гладува още повече и не ходи на училище. Пускаме тате, щото файда йок!
Кой печели от тези възможни наказания? Няма да повярвате! Само министърът и покрай него най-грижовния министерски съвет на всички земни кълбета. Само да не помислите, че съм против това, децата да се учат и да напредват в живота? Сакън! Само мразя празните приказки и заклинания, че, видите ли, ей сега ние на тая мизерия в просветата мамка и ...
Думи, думи...
Поздрав!
29585
1
12.09 2017 в 11:03
Като не ви работи отникъде т.нар. интеграция на малцинствата, дай да пердашим по НК всички, които по една или друга причина (често основателни) не водят децата си на градина от 3-годишни.
За училище също не съм много сигурна, че е ок, ако не се предвидят строги изключения за дистанционно обучение като в белия свят - било по здравословни, било по лични причини.
Ай аман от подгъзване на НПО-та от секъв сорт.
Сякаш другото по НК се прилага безотказно, та нови ресурси.
Последни коментари
dolivo
Руснаците се готвят за настъпление в района на Донецк
Анализи
Празнична украса на над 50 локации в София (снимки)
швейк
Сърбия: затвор за протестиращите, свобода за провокаторите
Voland21
ПП-ДБ държат на разговор пред медиите. Без решение за спиране на влиянието на Пеевски няма да се обсъжда председател на НС
Деспин Митрев
Хампарцумян: Не бива да ставаме данъчни талибани, но 20% ДДС за заведенията е по-добре да има